Educació ambiental al Gremial09

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Educació ambiental al Gremial09

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Alaró, fira del Gremial 09: Hi manquen les fotos del visc, les gàbies enganadores, les caderneres sense anellar, les llanderes (crec que s'anomenen així,per agafar conills als caus amb fura), el coll, detalls de les fotos de les abusives caçades... Per a l'any qui ve segurament hauran congelat qualque rupit, quedarà més guapo i autèntic amb el seu coloret roig.

El més penós no és constatar l'alt nivell d'ignorància o incultura en certs estrats de la nostra societat, el que fa més oi és la utilització partidista d'aquesta curtó per quatre vius. A la darrera foto, el cervell de l'operació, Antonio Matas Garcia, si ho recordau ha sortit a la premsa aquesta setmana com a imputat en el cas Palma Arena.

Nota darrera: el PP governa a Alaró gràcies a l'abstenció PSM.

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Sebastià
Member
Entrades: 44
Membre des de: dj. març 12, 2009 3:23 pm
Ubicació: Pina

Entrada Autor: Sebastià »

Ni sóc caçador ni molt menys voldria crear polèmica.. Però possiblement pel context que he viscut des de petit amb els meus padrins, familiars i persones de l'entorn, no veia abans la caça com a un element possiblement tant negatiu com ho puc veure ara (així i tot em costa, com costen tots els canvis..). És cert que en el món de la caça hi ha molt d'escopeter i fanfarró, i que un ús abusiu i descontrolat (i pentura sols amb la seva existència) d'aquesta pot ser fatídic per allò que més estimam, el nostre entorn.
Però la meva pregunta seria: fins a quin punt pot ser negativa la caça? El problema seria la caça o l'ús que se'n fa d'ella? o de moltes de les persones que en fan ús?
Repetesc que no faig la pregunta amb ànims de crear polèmica ni de defensar el món de la caça, sinó com a una problemàtica interna que es posa damunt la taula on s'enfronten allò que he après des del moment que he sabut utilitzar la raó amb allò mamat durant el meu desenvolupament com a "nin de poble".
Moltes gràcies!
Mallorca és sa nostra mare, no sa seva puta!!

Sebastià
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Amb el tema que he encetat no he volgut en cap moment criticar la caça. potser ho faré qualque vegada, avui no era la meva intenció. Jo som alaroner i caçador de filats. De nin he estat caçador amb garballets i visc.

El que és una grosseria i una manca de respecte a la mateixa afició de la caça és posar garbellets amb tords reals. És tenir caderneres no legalitzades. És tenir dues llebres, una tòrtora, una perdiu i dos tudons en gàbies estretes i a mercè de la gentada que passava per devora. És un insult a la caça. Les fotografies del mur d'aquesta "exposició" encara eren més explícites quan al poc respecte i a l'abús que se fa de la fauna silvestre cinegètica, de la caça. Malauradament sembla que els mals caçadors són majoria.

Per altra banda un ajuntament ha d'estar a l'alçada del que s'exigeix en una democràcia que es vol culta i avançada. En qualque cosa devem haver progressat. No és de cap de les maneres admissible ni un exemple de educació ambiental. Entre altres coses perquè no s'explicava als infants que es miraven amb estupor el tord al garbellet o a la lloa, ningú no explicava als infants i a la gent d'altres cultures el perquè de tot plegat. Crec que hi regnava prou xuleria.

Senzillament una grolleria o un oi, per emprar l'expressió que ens ha oferit un jove "caçador" quan ens ha reconegut.
maribeljimenez
Member
Entrades: 78
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 6:57 pm
Ubicació: Esporles

Entrada Autor: maribeljimenez »

I dic jo, no podriem posar una denuncia directament a la comunitat europea? perque està vist que els qui ho haurien d'aturar aquí (que a més és la seva feina) no pensen fer-ho.

I ningú vigila que es fa a les fires? Per que si continuam així prest a les fires de medi ambient (o d'educació ambiental) vindran els caçadors de ballenes o de dofins o de foques a mostrar als nostres nins les seves arts ancestrals!

Això no és una qüestió de caça sí o caça no, és una qüestió de IL·LEGALITAT

Maribel
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones,
jo també vaig presenciar l'exhibició de "Arts tradicionals de caça" (així resava el cartell de l'entrada)

En cap moment no vaig veure cap cartell que indiqués, de les arts de caça exhibides, quines eren il·legals avui en dia. Ho vaig trobar a faltar.

Desconec si és legal exhibir arts il·legals i el seu funcionament i de si la exhibició contava amb algún permís de l'administració. Algú ho pot aclarir?

La imatge del tord mort enganxat al garbellet suscitava molta d'espectació sobretot entre els nins. Vaig sentir com un nin demanava a sa mare "¿que le pasa?" i la mare li diu: "está muerto" i contesta el nin "¿y porqué?". Cap cartell que explicàs que feia allà el tord.

Som un enamorat de les tradicions i la etnografia, però algunes arts han de passar a l'història com a enginys d'èpoques remotes i prehistòriques en les que es caçava per omplir el plat. Avui en dia no tenen cabuda i com a molt han d'aparéixer il·lustrant un llibre. Hi ha tradicions que si es perden hi guanyam tots.

Reflexió de dilluns: El dia que es formi un col·lectiu de persones no caçadores i siem un mínim de 25.000 potser qualque partit polític ens correrà al darrere
Gil Panadés
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 8:45 am

Entrada Autor: Gil Panadés »

Gran reflexió la dels 25.000...Rafel..., si senyor...hehe
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola a tots,

He llegit al Diari Mallorca d'avui que el GOB ha presentat una denuncia. Crec que han fet molt be ja que pot ser que, malgrat l'Administració estigui enterada, no mogi fitxa. Crec questa denuncia li obligarà a fer qulaque cosa.

Esperarem.

Salut,

Jordi
Respon