Com el so d'un pal d'aigua

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Com el so d'un pal d'aigua

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Coneixeu aquell instrument musical que és com un tros de pita buida i a dedins hi ha llavoretes? que quan es mou fa com un renou d'aigua? Idò això és el primer que he escoltat abans de descobrir de què es tractava en realitat. Bé encara no ho sé fins que en Xavi m'ho digui en la seva resposta. El que fan aquests animalons és deixar-se caure quan perceben un perill i llavors, d'aquesta manera, provoquen aquest renouet que et despista un munt, al manco a mi, que cercava on era l'albelló. És curiós comprovar, però, que una vegada entenen que no els vols fer mal es posen tranquils i van a la seva, amb un ull despert per un sí de cas.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Salut!
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Hola Joan,
Fa 2 anys en Toni Muñoz va guanyar el concurs de foto de natura memorial Climent Picornell, amb una foto d'aquests animalets. Els va anomenar "gorongoros". Són preciosos. No estic segur de l'espècie. Es tracta de curculiònids de la família dels Apiònids. Abans tots eren del gènere Apion però darrerament s'han ordenat en altres gèneres diferents. A primera vista i amb un marge d'error (la identificació és difícil fins i tot mirant-los amb lupa binocular) podria tractar-se de Omphalapion laevigatum (Paykull, 1792).
Enhorabona per les fotos.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

En aquest enllaç hi ha una imatge, és el primer de tots a l'esquerra.

http://claude.schott.free.fr/Apionidae/ ... on-PL1.jpg
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Joan Vicenç
Member
Contacta:

Ivan Ramos
Member
Entrades: 36
Membre des de: dj. gen. 10, 2008 4:03 pm

Entrada Autor: Ivan Ramos »

Jo crec que, ja que hem parlat de la foto d'en Toni Muñoz, estaria molt bé que la penjàs dins aquesta secció i tothom pogués gaudir d'ella.
Jo m'encuid de coordinar el tema del Concurs de fotografia de natura Memorial Climent Picornell i vos puc assegurar que n'he vistes moltes, de fotos guapes. Però cap com la d'en Toni. És, senzillament, espectacular.

Salut!

Ivan
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

No faceu cas a n'Ivan. Ahir el vaig saludar plantant-li inesperadament una serp de 98 cm a la mà, i es veu que encara està trastornat. En tot cas, aquesta va ser la foto.

Imatge

Salut

Toni
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Teniu raó, és una foto extraordinaria, bellísima. Enhorabona Toni!!!

Joan

PD: Vosaltres que enteneu d´insectes, no em sabríeu dir el gènere de l´escabatet del meu missatge? (Coneixeu aquest animaló?)
Joan Vicenç
Member
Contacta:

És cert, és molt bona.

Salut!

JV
Respon