No al Pla Director Sectorial de Carreteres

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

No al Pla Director Sectorial de Carreteres

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Dimarts, dia 20 d'octubre a Sineu (Casa de Cultura, teleclub, part damunt mercat del bestiar) a les 19 hores. El Gob, Gadma i altres col·lectius, regidors i gent de diferents pobles de Mallorca, han convocat una assemblea per fer front a l'agressió territorial i ambiental que significa el Pla Director Sectorial de Carreteres. Aquest Pla, gestat per l'anterior govern PP-UM no és assumible si volem viure en una Mallorca respectuosa amb l'entorn natural i rural i solidaria a la vegada amb la resta del planeta. Els partits del pacte es desentenen d'arguments mediambientals i aposten per més asfalt, més cotxes i més destrucció del territori, arreu. Aviat està previst el començament d'obres a la carretera Selva-Caimari, amb eixamplament del ferm, com si aquesta carretera, o camí, ho hagués de menester. És important que els naturalistes que estimen Mallorca, la seva flora i fauna, col·laborin i participin al màxim amb aquesta assemblea i accions que posteriorment es portin a terme. Gràcies. Per a més informació:

http://nomescarreteres.wordpress.com/

i

http://amicsarbres.blogspot.com/2009/10 … al-de.html




NI MÉS ASFALT, NI MÉS CREIXEMENT, NI MÉS ESPECULACIÓ. NO VOLEM MÉS DESBARATS.

Qui estima Mallorca, no la destrueix!
_______________________________________________________________________

Col•lectiu diversos de municipis d'arreu de Mallorca, volem posar de manifest el nostre total desacord amb el model de carreteres que segueix impulsant, tot i el canvi polític, el Consell de Mallorca. Perquè el model de carreteres condiciona el model territorial, perquè indueix el creixement i l'especulació vinculat a l'asfalt i perquè condiciona negativament el desenvolupament del transport públic.

Tenim moltes raons per demanar la retirada d'aquest Pla Director Sectorial de Carreteres, aprovat inicialment pel Ple del Consell de dia 22 de desembre de 2008. La raó principal és que seguim creient que "Qui estima Mallorca, no la destrueix!"

1. Esperàvem un canvi en el que és un dels instruments fonamentals pel futur territorial de mallorca.
Les actuacions que planteja aquest Pla donen continuïtat i pretenen consolidar el model viari PP-UM obrint la porta a l'expansió urbanística a poblacions prou allunyades de Palma.
2. Pla de Transport i Pla Territorial: imprescindibles i previs a la planificació de carreteres.
Les actuacions viàries d'aquest Pla, no preveuen en absolut altres actuacions contemplades al Pla Director Sectorial de Transports de les Illes Balears. Per altra banda, un pla de carreteres hauria de respondre a les exigències del model territorial i no a l'inrevés. No de bades les carreteres són eixos vertebradors del territori i, per tant, influeixen decisivament en l’atracció d’activitat, en l’elecció de residència o en els hàbits de compra i consum, i, per tant, comporten importants plusvàlues (o minusvàlues) en les zones afectades i l’àrea d’influència.
3. Noves autopistes i autovies
Excepte l'eliminació, com a gest, del projecte d'autovia Inca – Manacor, continua amb l'objectiu de recuperar les autovies/autopistes. El cas més greu és la recuperació-prologació de la, en el seu temps avortada i ara recuperada, autopista de llevant.
4. Els accessos a Palma
Ampliacions d'autopistes, nous accessos, 2on i 3er cinturó. No té sentit projectar noves infraestructures fins que no es resolgui l'estudi previ de mobilitat per avaluar totes les alternatives que facin possible la millora dels accessos a Palma i que tengui com a objectiu prioritari la minimització de l'afluència de cotxes a la ciutat.
5. Variants i rondes: permís per créixer
En la majoria dels casos, l'impacte de les obres no queda justificat en absolut pel volum de trànsit, amb propostes de traçat molt allunyades del casc urbà i que representen un impacte ambiental, urbanístic, territorial i paisatgístic molt greu.
6. Condicionaments de carreteres: o com destrossar el que ens queda del paisatge rural
On és la coherència amb el discurs de les polítiques de paisatge del Consell de Mallorca quan es plantegen barbaritats com els condicionaments de carreteres secundàries que passen a ser "autopistes" en el paisatge rural de Mallorca?
7. Imputacions vinculades al Pla Director Sectorial de Carreteres
Cal que es resolguin les imputacions dels màxims responsables polític i tècnic.La “manera de fer” en la política d'infrastructures viàries des del Consell de Mallorca, està sota sospites de corrupció per no respondre a altra cosa que no siguin els interessos privats. El Consell de Mallorca no pot ara, avalar aquestes actuacions i consideram que en qualsevol cas ha de plantejar altra cop quin ha de ser l'ànim que impulsi la política de carreteres de la institució insular i estem convençuts de que les solucions que proposa aquest Pla, no són la solució que Mallorca necessita.
Conseqüències ambientals, socials i paisatgístiques.

S'afavoreix descaradament el creixement i l'especulació urbanística

Les actuacions previstes responen a un model territorial i viari obsolets que van de la mà i que aposten per l'expansió urbanística, amb l'únic objectiu de possibilitar nous creixements.

S’afavoreix descaradament el transport privat

El tipus d’obres proposades, la seva magnitud, les seves característiques, etc, van sempre a favor del transport privat en detriment dels transports col•lectius (autobusos, tren).

Una planificació irresponsable: el repte del canvi climàtic, totalment oblidat.

Hem de recordar la insostenibilitat de l'ús de vehicles privats de combustió interna, basats en el consum d'energies fòssils no renovables i que contribueixen a l'encalfament global de l'atmosfera. Davant l'evidència dels greus problemes vinculats al canvi climàtic, amb el transport com un dels màxims responsables, cal reduir les emissions, potenciar els transports col•lectius i apostar per un model territorial que garanteixi la proximitat de serveis i usos a l'entorn de l'àmbit residencial.

Impacte paisatgístic i conservació d'espais naturals.

Per altra banda, 24 de les 73 actuacions previstes a la primera fase afectes àrees protegides per la llei d'espais naturals, i 16 més en la segona fase.

L'impacte paisatgístic romp el caràcter rural de molts d’indrets. La zona que travessen les noves vies, l’amplada de les carreteres, el tipus d’obres i complements no sempre tenen en compte el fet de trobar-se dins espais rurals i fins i tot espais naturals.

Minva de la permeabilitat del territori

Un cop més i com sempre, les obres programades suposaran una greu minva de la permeabilitat territorial, ja que moltes finques o moltes poblacions trobaran obstacles infranquejables i perillosos, inhibint els seus desplaçaments a peu, en bicicleta o en motocicleta.

Impactes socials espectaculars

L’execució d’aquests projectes implicarà un canvi espectacular a zones i municipis afectats. Aquest canvi resultarà negatiu per quant implicarà expropiacions, increment de renous, malbaratament de propietats rústiques, expropiació d’edificacions, reducció d’activitats agrícoles, minva del comerç local, etc. En definitiva la pèrdua de qualitat de vida a les zones afectades.

Un cost econòmic astronòmic

Els cost d’aquests projectes és molt elevat. Aquesta comunitat té altres prioritats (educació, sanitat, residus, proveïment d’aigua,….) i fins i tot pel que fa al transport, són més necessàries altres inversions públiques. El total del pressupost és de 1.878.768.000€ dels quals 676.050.000€ es destinen al programa de construcció, la resta, a manteniment, seguretat vial i actuacions especials.

Conseqüències negatives sobre el patrimoni

La quantitat d’obres que se programen, les zones per on travessen, el tipus i característiques de cada un dels projectes implicaran per força la destrucció d’una gran quantitat d’elements arquitectònics: parets, edificacions, porxos, cases, sínies. aljubs, sestadors, etc.. que formen part del nostre paisatge i del nostre patrimoni.
Joan Vicenç l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. oct. 16, 2009 4:57 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Mallorca té un cancer incurable amb metàstasis diseminades, que no respòn a cap tractament oncològic. Sa sensació d´impotencia davant tanta destrossa és terrible i es qui estimam sa nostra illa no hi podem fer res.

Joan
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. oct. 16, 2009 11:29 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Gràcies Joan Bibiloni però encara podem actuar.

Recordau demà:

http://www.tribunamallorca.cat/not%edci … arreteres/


I un article molt bo:

http://amicsarbres.blogspot.com/2009/10 … oci-i.html
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Dissabte, 31 d'octubre de 2009
Concentració a les 15h (pensau que ara aviat és fosc!)
Lloc: a la creu de Caimari (just a l'entrada del poble de Caimari, venint de Selva)
Com: es farà una marxa reivindicativa per damunt del passeig que voreja la carretera. Ens acompanyaran músics, xeremiers i altres. Ho hem notificat a Delegació de Govern i es notificarà també a l'Ajuntament de Selva.


https://docs.google.com/gview?a=v&pid=g ... C0uw&pli=1
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Què vol tota aquesta gent?

http://amicsarbres.blogspot.com/2009/10 ... -gent.html


Salut i bon cap de setmana. JV
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Avui a Binissalem, a can Gelabert hi ha una assemblea per parlar i decidir properes actuacions contra el Pla Director Sectorial de Carreteres. A les 19'30h. Estau convidats si hi voleu participar.

Tenc a les meves mans un llibre que va ser editat en motiu d'unes Jornades sobre Mobilitat Sostenible del 2001. Fa gairebé nou anys! Estudis i articles molt interessants sobre aquesta problemàtica que tant ens afecta a una illa petita com Mallorca.

Un dels articles signat per Víctor Peña, Judith Prades Capó i Cristian R. Altaba, parla de "La mortalitat d'animals salvatges a les carretes de les Balears: estudi pilot a Llucmajor". L'estudi és molt interessant per molts motius i s'hauria d'haver tingut en compte a l'hora de dissenyar les nostres carreteres. Cosa que no s'ha fet ni es fa en absolut. En tot cas a més velocitat més mortandat.

L'estudi acaba així: "Sembla prou clar que una solució a la mortalitat per atropellament ha de passar inevitablement tant per un nou disseny de les carreteres, com per la moderació del trànsit, especialment pel que fa a la reducció de la velocitat. Les estratègies de sostenibilitat del transport a les Illes Balears (Gea21, 2001) haurien de contemplar explícitament l'impacte més directe del trànsit sobre la fauna salvatge. Els accidents de trànsit, cal no oblidar-ho, no afecten només les persones, sinó també una quantitat ingent d'animals. La motorització del territori és l'expressió paradigmàtica d'un model de desenvolupament econòmic que compromet la sostenibilitat futura, i té unes conseqüències molt grans per a la biodiversitat; les morts per col·lisió en constitueixen l'impacte més directe. La magnitud d'aquesta mortalitat representa una pressió enorme sobre les poblacions animals i els ecosistemes on viuen, de manera que es configura com un dels factors principals d'amenaça per a moltes espècies, i per al conjunt de la biodiversitat en una biosfera cada cop més intervinguda per les activitats humanes."


Vos imaginau a gent com n'Antoni Pascual Ribot, l'amo de les carreteres de Mallorca, assumint aquests criteris? De sobres ha demostrat que no són aquests detalls els que li interessen.

Cal que li ho facem entendre.
Joan Vicenç l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 12, 2009 2:21 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

http://www.salvalaselva.org/index.php

Estimadas amigas y amigos de Salva la Selva

La construcción indiscriminada de autopistas y carreteras es un arma de doble filo. Por un lado se habla de que con las vías llega un supuesto desarrollo, por otro lado surge la pregunta de para quién es ese desarrollo. Lo que sí es cierto es que su construcción implica profundas transformaciones en las que conviene reflexionar mucho antes de planificar su trazado.

Esta semana Salva la Selva apoya con ciberacciones a dos resistencias locales: una en Chiapas, México y otra en la isla de Mallorca, en España. Espacialmente se encuentran muy distanciadas, pero conceptualmente enfrentan al mismo monstruo: el politiqueo alrededor del asfalto, con el que unos pretenden ganar mucho dinero, al tiempo que priorizan a los vehículos por encima de las personas, su territorio y su calidad de vida.

Para conocer más detalles sobre estos casos, sorprenderse con su paralelismo y apoyar a las comunidades y grupos locales con su firma, por favor entre a

http://www.salvalaselva.org

y ponga su firma a las acciones:

“Indígenas y biodiversidad amenazadas por autopista en Chiapas” y
“Detengan ya el Plan de Carreteras en Mallorca”.

Muchas gracias y un saludo afectuoso.

Guadalupe Rodríguez
guadalupe@regenwald.org

www.salvalaselva.org
http://www.facebook.com/salvalaselva
www.regenwald.org
Berlin, Alemania
Tel.: +49 (0)30- 51736879
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Preacord d'UM-PSOE-PSM-EU-Els Verds-ERC pel Pla de Carreteres

Els partits del Pacte han arribat, avui dematí, a un principi d'acord per desbloquejar la tramitació del Pla de Carreteres. Tot i que encara queden alguns serrells per concretar, la major part del Pla s'ha arribar a consensuar.

Així, s'eliminen totes les autopistes i autovies previstes inicialment. També es descarta construir noves vies, i les millores que s'hagin de fer a la Xarxa Secundària seran sempre atenent a criteris paisatgístics, minimitzant al màxim el seu impacte i reduint la velocitat màxima permesa. Per tant, ni el Segon ni el Tercer Cinturó constaran al nou Pla, així com tampoc l'autovia Campos-Llucmajor i la de Manacor a Sant Llorenç, a més de la d'Inca-Manacor, que ja es preveia eliminar; l'única nova actuació prevista és el nou accés a l'hospital de Son Espases. L'acord també preveu prescindir de les variants de Felanitx, Bunyola, sa Ràpita-s'Estanyol, Santa Margalida, i la carretera interior de la badia d'Alcúdia.

Els punts que queden per resoldre és la variant de Sineu i l'actuació que s'hagi de fer a la carretera de Manacor-Sant Llorenç; en tot cas, tot i que encara s'han de resoldre, les tres formacions del Pacte estan d'acord en que qualsevol acció en aquestes vies quedi per a una segona fase, a partir de l'any 2017. També la carretera de Campos a Llucmajor, en cas de reformar-se, quedaria, en principi, per aquesta segona fase d'actuació del Pla.

El projecte inicial del Pla de Carreteres havia aixecat moltes protestes per part del GOB i de col·lectius afectats, ja que preveia un desenvolupament d'autovies i d'autopistes completament desmesurat; de fet, avui mateix, l'entitat ecologista ha presentat la moció contra el Pla que entregarà a diferents ajuntaments perquè sigui aprovat.

Pendent encara, per tant, d'haver-se de resoldre aquests punts, i a l'espera que els diferents partits hi donin els seu vist-i-plau, pareix que un dels obstacles principals per a la bona vida del Pacte queda, almanco de moment, salvat.




El pont sobre el riu Kwai

El coronel anglès Nicholson, presoner en un camp de concentració japonès, ofuscat per tal d'aixecar la moral de la seva tropa, facilita la construcció que li ordenen els seus enemics japonesos d'un pont sobre el riu Kwai. Quan altres components del seu exèrcit estan a punt d'assolir l'objectiu de tomar-lo, el coronel anglès intenta impedir-ho fins que finalment entra en raó i col·labora, amb la pròpia vida, en la destrucció del pont.

El Pla de Carreteres de Mallorca, dissenyat per el PP i UM en la passada legislatura, va ser un més d'aquella esbojarrada pretensió de convertir l'illa en un enorme parc temàtic per a ús i benefici de quatre espavilats. La intenció d'aquella mena d'orgia constructora era clara: entre tantes autopistes, macro-hospitals, parcs temàtics i urbanitzacions a tot arreu, era més bo de fer amagar el robatori, la corrupció. Però no només era aquesta la intenció d'aquell coalició PP-UM, ho feien perquè hi creuen en aquest progrés suïcida per a l'illa de Mallorca i de rebot per el planeta. Què els importa la pagesia, els espais naturals, la biodiversitat, els pobles petits i la seva gent, el paisatge, la tranquil·litat, la qualitat de vida basada en el poc renou i la lentitud, el futur que es trobaran el qui ens han d'esdevenir, potser els seus nets.... No, el seu projecte és pensant tan sols en avui, a tota pressa, aviat, talment com anar amb cotxe a cent vint per hora tant com s'hi pugui circular. Per arribar a on? A fer què?

A la passada legislatura, els partits d'esquerra i, diguem-ne, ecologistes, PSOE, PSM, EU, Els Verds, ERC... basaren gran part de l'oposició contra aquest mateix Pla de Carreteres,amb la punt de llança sobre l'autopista Inca – Manacor. Ja llavors sabíem que al PSOE no li feia tant de mal la construcció d'autopistes i megaprojectes, però i els altres?

Els altres s'assemblen al pobre coronel Nicholson, presoners d'UM i PSOE, intentant mantenir la cadira i la tropa. Reaccionaran com ho va fer el coronel anglès en el darrer moment? O en cas contrari què hauran aconseguit? Aprovar el Pla de Carreteres d'UM i PP que per molt guapo que ens vulguin fer creure que ho han deixat, com el bell pont sobre el riu Kwai, només servirà per facilitar asfaltar i destrossar més Mallorca.
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

ASSEMBLEA DE COL•LECTIUS CONTRA EL PLA DE CARRETERES


Nota Informativa
17 novembre de 2009

L'ASSEMBLEA DENUNCIA QUE EL PRE-ACORD DE CARRETERES NO GARANTITZA UN CANVI DE MODEL DE MOBILITAT A MALLORCA.

L'assemblea continua amb la campanya per a demanar-ne la retirada i reclama que se'n faci un d'alternatiu al Pla PP-UM de 1998..
________________________________________________________________________

A partir del coneixement a través dels mitjans del preacord al que s'ha arribat en relació al Pla Director Sectorial de Carreteres que es preveu aprovar al desembre de 2009, l'Assemblea de Col•lectius contra el Pla de Carreteres, es reuní ahir al vespre a Santa Maria, per avaluar les modificacions proposades.

El col•lectius d'entitats considera que les modificacions acordades no impliquen el canvi de model de mobilitat i territori que Mallorca necessita i al qual, els partits que conformen el pacte al Consell de Mallorca s'hi van comprometre a l'inici de la legislatura.

ELS ARGUMENTS

• L'eliminació de l'autopista Inca-Manacor, ja era un compromís d'inici de legislatura, per tant no representa cap novetat.

• L'elimina l'autopista Peguera-Andratx (com ja s'havia anunciat fa algunes setmanes) i s'acorda un desdoblament pel cas de Llucmajor-Campos. Queda sense respoldre però encara l'autopista Manacor-Sant Llorenç, que ja compta avui dia amb una carretera ampla i adaptada a les necessitats de trànsit entre aquestes dues poblacions.

• No és veritat que no hi hagi cap projecte viari nou excepte els accessos a Son Espases - nou 2on cinturó. Moltes de les rondes i variants que continuen a damunt el pla, seran, en cas d'aprovar-se, viaris completament nous, i molts d'ells injustificats des del punt de vista de les necessitats de trànsit actuals.

• S'eliminen les variants i rondes a les que els consistoris respectius s'han oposat (excepte a Sineu, que encara no està clar) però no es diu res d'altres variants i rondes a les que col•lectius d'entitats ciutadanes i altres associacions hi han presentat algun tipus d'al•legació. Al•legacions que a dia d'avui encara no han estat contestades per part del Departament d'Obres Públiques del Consell de Mallorca.

• S'hi suavitza l'impacte dels condicionaments. Si bé es ver que els criteris paisatgístics són mals de valorar des d'un punt de vista objectiu, en aquest sentit, sí que representa una bona mesura la reducció de la velocitat permesa a les carreteres de la xarxa primària complementària o de la xarxa secundària. No s'especifica però quin serà aquest límit de velocitat. De fet, aquesta mesura podria aplicar-se a tota la xarxa viària, en funció del tipus de via, especialment a les vies d'entrada a la ciutat de Palma.

• Es parla de que amb aquest pla de carreteres s'executaran importants inversions en obra pública i que generaran molts llocs de feina. Consideram que hi ha moltes altres prioritats d'inversions en obres públiques i concretament en matèria de transport que són, precisament en aquests moments de crisi, socialment molt més necessàries. No necessitam més inversions en noves infrastructures que pretenen resoldre necessitats futures, necessitam inversions que resolguin les necessitats actuals i això, en la majoria dels casos passa per ser inversions en matèria de transport públic que consolidin una vertadera alternativa al cotxe privat a Mallorca. Les inversions en transport públic representen inversions en llocs de feina permanents i a llarg termini. En canvi les inversions en carreteres, són inversions similars a les que el President Antich rebutjava la setmana passada derivades de les urbanitzacions. Són inversions puntuals que no generen creació de llocs de feina a mig i llarg termini que és el que s'escau.

• Els presumptes casos de corrupció vinculats a l'actual model viari. Entenem que aquesta "manera de fer carreteres" no s'hauria de perpetuar en aquesta legislatura. L'actual Pla, continuació del Pla PP-UM, està en aquests moments sota sospites de corrupció, mentre les persones imputades segueixen als seus càrrecs decidint el futur de Mallorca. Consideram que el Conseller d'Obres Públiques i el Director Insular de Carreteres del Consell de Mallorca haurien de dimitir, almenys fins que es resolguin les seves respectives imputacions.

• Les correccions o rebaixes al model PP-UM, no poden ser mai prou significatives com per canviar el model viari de Mallorca. Si fos així, això implicaria una nova aprovació inicial i un nou període d'exposició pública i esteim convençuts que és una opció que tenen totalment descartada, donada la celeritat en que pretenen aprovar-lo definitivament.


Insistim, estam a favor de l'eliminació de punts perillosos i fer millores a la xarxa de carreteres actual, però cal plantejar les noves actuacions a través d'una política integral de mobilitat que doni alternatives al cotxe privat i s'adapti a les necessitats reals de transport i mobilitat d'una illa com Mallorca, sense més consum de territori ni més asfalt i responent sempre a l'interès general, des de la transparència en les inversions i la coherència amb els compromisos polítics assumits a l'inici de la legislatura.

LA NOSTRA PROPOSTA

Consideram que hi ha temps per a treure endavant una nova planificació de carreteres dins aquesta legislatura, i si s'ha de resoldre de manera imminent el problema dels accessos a Son Espases, sempre hi cap la possibilitat de fer ara, una modificació puntual del Pla de Carreteres actual que pugui desbloquejar l'execució del 2on cinturó o via connectora de Palma i, de cara a l'any que ve, presentar a aprovació inicial un Pla de Carreteres alternatiu, fet des de la consideració de la mobilitat i atenent a uns criteris racionals des del punt de vista territorial.

És a més evident la necessitat d'una moratòria dels projectes actuals que s'estan desenvolupant seguint els criteris de les anteriors legislatures, especialment pel que fa a rondes i circumval•lacions i adequació de carreteres secundàries que s'estan executant perquè ja estaven contemplades a l'anterior Pla i que són una demostració del tipus de projectes viaris als quals no s'ha de donar continuïtat: Ctra. de Festival Park a Bunyola, Ctra. Inca - Selva - Caimari, variant de Son Servera, Manacor-Camí de Conies....

CONTINUAM AMB LA CAMPANYA PER DEMANAR LA RETIRADA DEL PLA DE CARRETERES

Des de l'Assemblea manifestam la nostra intenció de continuar amb la campanya endegada per exigir la retirada de l'actual pla de carreteres, no per quedar-nos amb l'anterior, sinó per plantejar-ne i aprovar-ne un d'alternatiu que responés a criteris de mobilitat, socials i territorials que Mallorca realment necessita.


ACCIONS DE LA CAMPANYA


 Reunions amb els grups polítics.-

Diferents representants dels col•lectius ens hem anat reunint amb els partits polítics que han de votar el Pla al ple del Consell per conèixer el seu posicionament i discutir la nostra proposta

 Marxa reivindicativa contra el pla de carreteres.-

El dissabte 31 d'octubre es va organitzar una marxa reivindicativa contra el Pla de Carreteres sota el lema "Qui estima Mallorca no la destrueix" a la carretera de Selva a Caimari, en la que varen participar prop de 300 persones.

 Mocions als ajuntaments.-

Aquestes dies els diferents col•lectius i entitats que formen part de l'Assemblea estan remetent a tots els batles i batlesses de Mallorca una proposta de moció per a que els consistoris demanin la retirada d'aquest Pla de Carreteres.

Durant aquests dies, municipis en que determinades agrupacions polítiques locals s'han adherit a l'Assemblea contra el Pla de Carreteres, presentaran ja les mocions als respectius plens: és el cas de Son Servera, Capdepera, Binissalem, Campos, Sencelles, Pollença, Artà, Costitx i Santa Maria.

 Campanya local a través d'internet.-

S'ha posat en marxa una campanya a través d'internet per a totes aquelles persones que exigeixen el canvi compromès en matèria de política viària i territorial.

S'ha habilitat un espai a la plana web del GOB amb informació sobre les conseqüències d'aquest pla i una carta que, amb un “clic” de ratolí s'enviarà als responsables del futur de la planificació de carreteres: President Antich (PSOE), Presidenta del Consell de Mallorca (PSOE), Conseller del Departament d'Obres Públiques del Consell de Mallorca (UM) i portaveu del Bloc al Consell de Mallorca (Bloc per Mallorca).

http://www.gobmallorca.com/noalpladecarreteres/

 Campanya d'abast internacional a través d'internet.

Entenem que les implicacions d'aquest pla pel que fa a la destrucció territorial, patrimonial i paisatgística dels projectes que s'hi preveuen, a l'afectació a espais naturals protegits per la Llei d'espais naturals de les Illes Balears, a l'amenaça per la biodiversitat i la minva de permeabilitat del territori, la irresponsabilitat davant el futur energètic i climàtic que suposa l'aprovació d'aquest pla i les conseqüències ambientals, socials i econòmiques que implica, afectant el turisme pel fet de suposar la destrucció i despersonalització del paisatge rural i mediterrani de l'interior de l'illa més o menys preservada, etc. Entenem que són doncs, motius suficients per donar a conèixer arreu la implicació d'aquesta política viària i cercar suports i adhesions d'àmbit internacional contra aquest Pla de Carreteres.

Per això, en col•laboració amb una associació per a la conservació d'àmbit internacional s'ha llançat una campanya d'abast internacional per recollir suports contra el Pla de Carreteres.

http://www.salvalaselva.org/protestaktion.php?id=483

 Xerrades sobre les conseqüències de l'aprovació definitiva d'aquest pla.-

Donada la manca d'informació per part del Consell de Mallorca de les implicacions d'una planificació tan trascendental pel futur de Mallorca i donat el desconeixement del tipus de projectes que implica i la consolidació del model viari i territorial que es pretén amb l'aprovació d'aquest pla, en les properes setmanes s’aniran fent xerrades informatives i divulgatives a pobles, a la universitat, entitats, etc.


L'Assemblea no descarta la possibilitat de fer altres accions reivindicatives per insistir en la retirada d'aquest Pla de Carreteres i la redacció d'un d'alternatiu dins d'aquesta mateixa legislatura.

Més informació al blog: http://nomescarreteres.wordpress.com



ASSEMBLEA DE COL•LECTIUS CONTRA EL PLA DE CARRETERES: QUI SOM?

GOB, GADMA, STEI-I, REVOLTA GLOBAL, CGT-BALEARS, GENT ACTIVA, SLOW-FOOD ILLES BALEARS, AMICS DE LA VALL DE COANEGRA, SINEUERS INDEPENDENTS, ATTAC-MALLORCA, AMICS DE LA TERRA, ELS VERS-EU SANTA MARIA, SEPC, ATENEU GABRIEL BUADES, ESQUERRA-SINEU, MAULETS, CAMINS PÚBLICS I OBERTS, UNIÓ DE PAGESOS, OCB, UNIÓ OBRERA BALEAR, FEDERACIÓ DE VEÏNS DE FELANITX, PLATAFORMA MA-15 D’AFECTATS PER LA CARRETERA DE MANACOR, JUBILATS PER MALLORCA, ASSEMBLEA DE JOVES DEL MOLINAR, LOBBY PER LA INDEPENDÈNCIA, ASSAMBLEA ENDAVANT DE MALLORCA, INQUERS PEL CANVI, ELS VERDS-ESQUERRA SON SERVERA, EU-ELS VERDS DE CAPDEPERA, ELS VERDS-ESQUERRA ARTÀ, ALTERNATIVA PER POLLENÇA, IGMAN ACCIÓ SOLIDÀRIA...
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

A petició de l'administrador don per tancat aquest tema del Pla de Carreteres i qualsevol altra que no es cenyeixi estrictament a un interès naturalista. Accepto aquesta demanda, com no pot ser d'altra manera, però per raons que ja li he explicat no crec ni accepto els arguments que m'ha exposat.

Si bé pens que afecta al meu ús de la llibertat d'expressió, en un cas que no crec que faci nosa a ningú, tampoc vull donar-li més importància de la que te. És el que és i prou.

Salut i Salvem Mallorca!

Gràcies.
Respon