Refranys amb aucells pel desembre

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Jesús
Member
Entrades: 75
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:51 am
Ubicació: Consell (Mallorca)

Refranys amb aucells pel desembre

Entrada Autor: Jesús »

De fet, en enviar els refranys ornitològics de novembre, vaig tenir una serie de problemes i per mi alguns seguidors no vàren entèmer-se de la meitat..., bé, tant se val..., aquí teniu els que he trobat relacionats amb el mes de desembre:

Per la Concepció, anau a caçar el tudó (8, des.)
Per sant Valerià, el tord ve i la griva se'n va (15, des.)

Nadal i alguns sants:

-- Quan Nadal cau en dijous, el pagès sembra pels aucells, i per molt de gra que sembri no n’hi ha prou per ells.
-- Quan Nadal cau en dijous, mengen més els ocells que els bous
-- Nadal en dijous, ocells a grans vols

Amb això de la llargària dels dies, les combinacions es multipliquen i es repeteixem molt:
-- Per Nadal es dia creix una passa de pardal; pels Reis, una passa de vells; per Sant Antoni, una passa de dimoni (17 gen.)
-- Per Nadal, una passa de pardal; per Sant Antoni una passa de dimoni (17gen.)
-- Per Nadal, una passa de pardal.
-- Per Nadal, es dia creix una passa de pardal; per Sant Esteve (26,des.), una passa de cega; per Any Nou, una passa de bou i per Sant Antoni , una passa de dimoni (17 gen.)

Crec que això serà tot.
Salut!. Jesús
Tots jorns aprench e desaprench ensemps (Jordi de Sant Jordi. S. XV)
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Estaria bé fer un llibret on es recullin aquestes coses. De cada espècie, a part del nom científic, etc, incloure refranys, frases fetes, contes, creences, historietes, usos i costums, etc.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Jesús
Member
Entrades: 75
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:51 am
Ubicació: Consell (Mallorca)

Entrada Autor: Jesús »

Uep, Xavier!: has tengut una bona idèa..., jo ja la vaig tenir fa un grapat d'anys i de fet ja tenc més que a bastament per fer un bon totxet, del que dius i de moltes coses més. Ja saps, coses d'ornitologia de lletres, o tangencial, o perifèrica, o anumèrica, que té més!

És el que vaig compartint amb la gent, de mica en mica, a canvi de no-res, en lloc de publicar un bon llibre com fan les persones de pro, però vaig fent i més ara, que imagino que disposaré de bastant més de temps que no abans, tocant tants de pitos al Gob!.

Aprofito també, l'avinentesa per agrair-te la cita que feres l'altre dia -crec que era el 3/XII-, sobre unes biografies que m'ha publicat la Direcció Gral. de Recerca i Innovació, del Govern i que presentarà al Gob el Dr. Xavier Ferrer, el cap visible del ja mític tom XII (Aus), de la Història Natural dels Països nostres, el pròxim dia 17/XII, acte al que òbviament convido personalment a tots els lectors i aucellaires d'aquest fòrum.

Tot i que fa més de vint dies que ja tenen els fulletons al Gob i que no era a tu a qui corresponia fer-ho, me'n alegro molt de que ho hagis fet i de que hagis estat tu el que ha fet -a la fi!-, la primera cita. Tot i que no te passes ni un pèl, ni un mot de més, gràcies per les teves paraules!

Una abraçada. Jesús
Tots jorns aprench e desaprench ensemps (Jordi de Sant Jordi. S. XV)
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

No fa falta m'agraeixis res. I enhorabona a tu pel treball.
Idò sobre el tema del llibret en podriem parlar, pot sortir una cosa ben interessant i atractiva.
una abraçada.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Respon