De fet, en enviar els refranys ornitològics de novembre, vaig tenir una serie de problemes i per mi alguns seguidors no vàren entèmer-se de la meitat..., bé, tant se val..., aquí teniu els que he trobat relacionats amb el mes de desembre:
Per la Concepció, anau a caçar el tudó (8, des.)
Per sant Valerià, el tord ve i la griva se'n va (15, des.)
Nadal i alguns sants:
-- Quan Nadal cau en dijous, el pagès sembra pels aucells, i per molt de gra que sembri no n’hi ha prou per ells.
-- Quan Nadal cau en dijous, mengen més els ocells que els bous
-- Nadal en dijous, ocells a grans vols
Amb això de la llargària dels dies, les combinacions es multipliquen i es repeteixem molt:
-- Per Nadal es dia creix una passa de pardal; pels Reis, una passa de vells; per Sant Antoni, una passa de dimoni (17 gen.)
-- Per Nadal, una passa de pardal; per Sant Antoni una passa de dimoni (17gen.)
-- Per Nadal, una passa de pardal.
-- Per Nadal, es dia creix una passa de pardal; per Sant Esteve (26,des.), una passa de cega; per Any Nou, una passa de bou i per Sant Antoni , una passa de dimoni (17 gen.)
Crec que això serà tot.
Salut!. Jesús
Refranys amb aucells pel desembre
Refranys amb aucells pel desembre
Tots jorns aprench e desaprench ensemps (Jordi de Sant Jordi. S. XV)
Uep, Xavier!: has tengut una bona idèa..., jo ja la vaig tenir fa un grapat d'anys i de fet ja tenc més que a bastament per fer un bon totxet, del que dius i de moltes coses més. Ja saps, coses d'ornitologia de lletres, o tangencial, o perifèrica, o anumèrica, que té més!
És el que vaig compartint amb la gent, de mica en mica, a canvi de no-res, en lloc de publicar un bon llibre com fan les persones de pro, però vaig fent i més ara, que imagino que disposaré de bastant més de temps que no abans, tocant tants de pitos al Gob!.
Aprofito també, l'avinentesa per agrair-te la cita que feres l'altre dia -crec que era el 3/XII-, sobre unes biografies que m'ha publicat la Direcció Gral. de Recerca i Innovació, del Govern i que presentarà al Gob el Dr. Xavier Ferrer, el cap visible del ja mític tom XII (Aus), de la Història Natural dels Països nostres, el pròxim dia 17/XII, acte al que òbviament convido personalment a tots els lectors i aucellaires d'aquest fòrum.
Tot i que fa més de vint dies que ja tenen els fulletons al Gob i que no era a tu a qui corresponia fer-ho, me'n alegro molt de que ho hagis fet i de que hagis estat tu el que ha fet -a la fi!-, la primera cita. Tot i que no te passes ni un pèl, ni un mot de més, gràcies per les teves paraules!
Una abraçada. Jesús
És el que vaig compartint amb la gent, de mica en mica, a canvi de no-res, en lloc de publicar un bon llibre com fan les persones de pro, però vaig fent i més ara, que imagino que disposaré de bastant més de temps que no abans, tocant tants de pitos al Gob!.
Aprofito també, l'avinentesa per agrair-te la cita que feres l'altre dia -crec que era el 3/XII-, sobre unes biografies que m'ha publicat la Direcció Gral. de Recerca i Innovació, del Govern i que presentarà al Gob el Dr. Xavier Ferrer, el cap visible del ja mític tom XII (Aus), de la Història Natural dels Països nostres, el pròxim dia 17/XII, acte al que òbviament convido personalment a tots els lectors i aucellaires d'aquest fòrum.
Tot i que fa més de vint dies que ja tenen els fulletons al Gob i que no era a tu a qui corresponia fer-ho, me'n alegro molt de que ho hagis fet i de que hagis estat tu el que ha fet -a la fi!-, la primera cita. Tot i que no te passes ni un pèl, ni un mot de més, gràcies per les teves paraules!
Una abraçada. Jesús
Tots jorns aprench e desaprench ensemps (Jordi de Sant Jordi. S. XV)