Phoenicurus ochruros

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Damià Jaume
Member
Entrades: 136
Membre des de: dt. maig 06, 2008 7:36 pm

Phoenicurus ochruros

Entrada Autor: Damià Jaume »

Hola a tots,

Avui rondava per la taulada de ca meva un amb plomatge uniforme gris, però amb un panell blanc ben marcat a l'ala, com els mascles. De què es tracta, d'un mascle en primer hivern?

D'altra banda, també avui he pogut gaudir de la colgada d'hortolans de canyar a St. Jordi. Caçen morcards com els mata-mosques, enlairant-se verticalment!

El divendres horabaixa vaig pujar a Albercutx: les pàsseres estan a tope, fents volades d'"exhibició". Supòs que "vols nupcials". Ho paga pujar-hi. Igualment, n'he vist un altra dins el poble d'Esporles, per damunt can Pere Dietrich, fent el mateix. Ja fa varis anys que veig aquestes pàsseres urbanes a Esporles. Igual crien a qualque taulada.

Saludos i llest per entrar en acció demà, a veure si veig el fuell raro del pla de l'Anzell.
E. Amengual
Member
Entrades: 126
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:58 pm

Entrada Autor: E. Amengual »

Uep estimat!!
Segurament és un mascle de 1er hivern del diferenciable morfo 'paradoxus', molt més escàs que el típic morfo 'cairii' (que sembla una femella) i és indiferenciable. Aquests paradoxus ja mostren trets evidents de mascle després de la muda postjuvenil, panel blanc de tamany variable a l'ala, negre a la cara, gola i pit, o una combinació de característiques 'masculines' que fan possible el sexat del bitxo.
Aquest és un de tardor a Ca'n Marroig (Formentera):

http://www.flickr.com/photos/36546142@N05/4297391540/

http://www.flickr.com/photos/36546142@N05/4297401798/

Salut,

Edu
Damià Jaume
Member
Entrades: 136
Membre des de: dt. maig 06, 2008 7:36 pm

Entrada Autor: Damià Jaume »

Doncs, no, no era com aquest. Era com una femella, uniformement gris, però amb panell blanc ben evident a les ales.
E. Amengual
Member
Entrades: 126
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:58 pm

Entrada Autor: E. Amengual »

Aquest que dius és també un disseny freqüent de 'paradoxus', són molt variables. Malauradament no tenc fotos d'un semblant a això que vares trobar però n'he anellat uns pocs amb pinta total de femella i panel blanc evident al ala.
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Referent a Albercutx, estic amb en Damià, val molt la pena anar-hi. Jo hi vaig pegar un bot quan la serra estava nevada, i vaig quedar impressionat per la quantitat de coa-roges de barraca que s'hi refugiaven. N'hi havia una a cada passa, impressionant! També bones quantitats de pinsans.
Les pàsseres aquell dia estaven molt aturades, devien tenir fred :-)
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola...!

Varem pujar a Albercutx el divendres horabaixa i l'escampadissa de coa-roges que hi ha és espectacular. Ja hi anavem preparats pels vostres comentaris, però així hi tot ens va sorprendre...

El que també hi havia eren dos exemplars notablement confiats de xalambrí de muntanya (Prunella collaris). Rafel, José Luis, Xavier... Si teniu ganes d'agafar-los, suposo que no ha de ser difícil amb un parell de garballets de xarxa.

Estaven per la zona de les casernes

També ens passaren 12 corbs des de l'interior de la península de Formentor fins a Ternelles.

Pere
Respon