Teixidors

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Teixidors

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Ja tornen a ser aquí els teixidors (Remiz pendulinus). Cada any es deixen veure per febrer-març, i enguany no han faltat a la seva cita. Al menys 3 exemplars es movien ahir pel Canal den Pep, a s'Albufera. És precissament aquest el millor canal per a veure aquestes aus (és el canal que va de s'Amarador a ses Puntes, per si hi voleu anar). També hi havia grupets dispersos d'hortolans de canyet (Emberiza schoeniclus).
A part d'això, també ha arribat alguna cetla blanca (Anas querquedula) molt primarenca.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Que chulo Maties lo de los pajaros moscones (Remiz pendulinus).

La verdad es que s'Albufera es un buen sito para ver esta especie.

En la zona de camí den Pujol (donde se sitúa la Estación de Esfuerzo constante del Parque Natural de s'Albufera), son observados también cada año (hemos tenido la suerte de anillar alguno).

De hecho, el año pasado hacia principios de abril, observamos 3 ejemplares en esta zona. Lo que me sorprendió es que recogían "hebras" de los plumeros de Typha sp. (esta especie de carrizo pequeño que parece un puro).
Este comportamiento solo lo había observado en la península, durante la época de reproducción. Lo recogían y escondían en la boca ¿para salivarlos? y luego construían sus preciosos nidos con este material.

HEY, QUE NO ESTOY DICIENDO QUE ESTUVIERAN CONSTRUYENDO UN NIDO EN S'ALBUFERA (que vamos OJALÁ), solo que parecían muestras de lazos de unión entre ejemplares durante la migración.

Bueno me llamó mucho la atención

UN ABRAZO

JOSE LUIS MARTÍNEZ
Andrés Mas
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. jul. 02, 2008 9:00 pm
Ubicació: sa rápita
Contacta:

Entrada Autor: Andrés Mas »

Bienvenido al foro J. luis, ya era hora.
Un saludo
Andrés.
Respon