A la Comuna de Bunyola...

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

A la Comuna de Bunyola...

Entrada Autor: Gabriel »

Avui matí (9:00h - 14:00h), en Jose Luis , en Xisco Lledó i jo hem anat a la comuna de Bunyola.

Just arribar he començat a escoltar ferrerico blau( Cyanistes caeruleus), cap ferrericos (Parus major), reietóns (Regulus ignicapilla)...

Bé aqui teniu el llistat d'aus que hem pogut observar i escoltar.

-Parus major
-Cyanistes caeruleus
-Regulus ignicapilla
-Phylloscopus collybita
-Loxia curvirostra.
-Carduelis clhoris
-Serinus serinus
-Fringilla coelebs , (mentre berenavem d'unes bones quelitas amb sobrasada , un d'ells ha vengut vora nosaltres i s'ha empassat davant nosaltres un trosset de sobrassada amb miques de quelitas..., No et pensis eeee que aquest bergant ha berenat ben bé eee!!!)
-Erithacus rubecula
-turdus merula
-Troglodytes troglodytes
-Sylvia melanocephala
-Sylvia atricapilla
-Columba palumbus
-Falco tinnunculus 1ej
-Milvus milvus 1 ej
-Hieraatus pennatus 2ej
Quan ja baixaven de tornada cap al cotxe hem pogut sentir el reclam d'alarma d'un formiguer (Jynx torquilla)

Més tard a Bunyola he anat a prendre uns refrescs i he (jo perquè una amb la plantita i l'altra darrere...fent es coio...) vist 1 ej Carduelis cannabina. Al poble també (Serinus serinus) i (Passer domesticus)

Ara vui fer una homenatge a en JUANJET (ell me diu BIELET jo li dic JUANJET) , a n'en Juanjo Bazán , que sempre ens deixa una mostra de les seves espectaculars fotografies, pues jo mi acostaré un poc amb les meves fotografies , (en aquest cas no es pot dir la paraula ''espectaculars''.)

Un fotografia , tot d'una just arribar:

Imatge

una abans d'anarse...

Imatge

Una part del camí on es pot veure un poc de vegetació per qui no hi hagi anat mai...

Imatge

Esta dedicada a Juanjo Bazán , artistica pero a mi me gusta i espero que os gusta también la imagen del cúmulo que se había formado en este pino...)

Imatge

Nosaltres també teniem un bon fotograf...encara que amb menys teleobjectiu...

Imatge

Amb aquests dos bergants he anat a fer una volteta , que sou uns craks!!!!

Imatge

I , per acabar una imatge dedicada especialment i de tot cor per a n'en Jose Luis Martinez Martinez (2 apellidos , no esque m'hagi equivocat) aquesta fotografia , d'aquesta planteta que ens ha fet passar un matí molt graciós....

UN ABRAZO MUY GRANDE A TI, JOSE LUIS.

Imatge

S. Biel
Gabriel l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 20, 2010 9:42 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Juan J. Bazán
Member
Entrades: 1134
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:45 pm
Ubicació: Son Rapinya (Palma)

Entrada Autor: Juan J. Bazán »

Gracias por esas dedicatorias (que no se merecen), Bielet. Un abrazo.
Juan J. Bazán l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. març 21, 2010 12:07 am, en total s’ha editat 1 vegada.
No hay nada en lo que las aves difieran más de los humanos que en la forma en la que pueden construir, y dejar el paisaje tal como estaba antes. Robert Lynd.
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Hola Gabriel:

El " cúmulo del pino" és una malaltía parasitària per fongs o per virus, que fa creixer la branca afectada d´una manera aberrant i enanitzant. Es diu empelt de bruixa, en castellà injerto de brujas. Afecta amb frequència les coníferes i els viveristes l´aprofiten per a crear coníferes nanes de jardinería o per a fer bonsais, empeltant una branqueta malalta damunt un peu de conífera normal. A vegades, però, el peu sà acaba matant el fong o el virus i de la branqueta nana empeltada brosta un ull ben sà i vigorós.

La planteta de la darrera foto és una lletrera de l´espècie Euphorbia characias.

Joan
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. març 21, 2010 7:06 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Respon