Colònia de gavines a la punta des Freu (Capdepera)

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
xaviermas
Member
Entrades: 81
Membre des de: dl. feb. 25, 2008 12:54 pm

Colònia de gavines a la punta des Freu (Capdepera)

Entrada Autor: xaviermas »

Bones gent,
ahir vaig estar pasturant per la talaia de Son Jaumell (entre cala Agulla i cala Mesquida)
i des d'allà vaig anar a guaitar per la punta des Freu.....
la meva sorpresa va ser que vaig observar molts nius de gavina (L.michaelis) amb 1, 2 i fins a 3 ous... i les mares covant
res, que no sabia que per aquí hi hagués tb colònia de gavines....
supos que a nen Jordi Muntaner li poden interessar les dades

i res avui que volia seguir caminant fins Aubarca......trescant... a les 10h s'ha posat amollar aigua.... i he hagut de partir cap cases
quina ràbia!

salut
X
Cati
Member
Entrades: 455
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Fa uns 25 anys que en Xisco Avellà ja ens duia a anellar gavines al cap d'es Freu a mi i a ne'n Toni. I me consta que en Jordi Muntaner coneix be la colònia.
Cati
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Xavi i resta de forers,

Els nius que vares trobar a on era a la part de terra o a la península, quasi illa, del cap?

A a quest darrer lloc hi ha una colònia des de fa molts d'anys. Crec que l'any 1983, quant es va fer el primer cens de gaviens, ja hi niaven.

Salut,

Jordi
xaviermas
Member
Entrades: 81
Membre des de: dl. feb. 25, 2008 12:54 pm

Entrada Autor: xaviermas »

Bones Cati i Jordi,

la localització exacta són els darrers 200 m de península cap a la punta....per tasnt deu ser el mateix lloc que deis vosaltres
tant a la part accessible a peu.... el penultim tros..... com la punta de tot.... que si no és per mar o amb cordes no s'hi pot accedir...

feia estona que no sentia una olor tan forta a "guano" ni quant anavem als virots

vaig passar molt de gust.. ja que no hi havia trescat mai per allà...

X
Respon