cordigera a Mallorca...?
- Pere Vicens
- Member
- Entrades: 696
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
- Ubicació: Inca
cordigera a Mallorca...?
Hola de nou una altra vegada,
Aquestes imatges són d'una orquídia que avui he trobat a s'Albufera. És molt grossa, robusta i molt obscura... i no em quadra massa que sigui un gall (Serapias lingua)... però no me'n entenc massa...
Miraré de fer-li uns retrats més detallats i prendre les mides que pertoqui... però em pica una mica...
Algú té idea de la presència de Serapias cordigera a Mallorca...?
Pere
- Pere Vicens
- Member
- Guillem Alomar Canyelles
- Member
- Entrades: 36
- Membre des de: dj. abr. 02, 2009 9:53 am
- biel servera
- Member
- Entrades: 310
- Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm
- antonicladera
- Member
- Entrades: 19
- Membre des de: dl. maig 17, 2010 9:06 pm
Primer de tot, bon vespre a tothom, des de Ciutadella, d'un llubiner "exiliat", al qui li agrada el món de les orquídees.... i sobretot el de les menorquines....
Enhorabona, Pere...
És una gran notícia... una espècie més....
Gràcies per passar-me la informació...
Aquí a la banda de Ciutadella fa uns anys es va trobar "un" exemplar de Serapias x todaroi (lingua x parviflora), i fa uns anys que no s'ha tornat trobar....
salut!!
Enhorabona, Pere...
És una gran notícia... una espècie més....
Gràcies per passar-me la informació...
Aquí a la banda de Ciutadella fa uns anys es va trobar "un" exemplar de Serapias x todaroi (lingua x parviflora), i fa uns anys que no s'ha tornat trobar....
salut!!
- Pere Vicens
- Member
Hola de nou a tots i a totes.
No havia dit res més perquè la presència de Serapias vomeracea es volia fer oficial, des de la Conselleria de Medi Ambient, aprofitant el dia Internacional de la Diversitat Biològica.
La troballa no va ser a Son Bosc, però ben aprop i dins d'un hàbitat ben semblant... per tant, estic d'acord amb en Biel Servera que molt possiblement n'hi hagi alguns exemplars, així com a la resta de zones arenoses amb prades de gramínies o garrigues obertes (estic pensant amb Es Trenc, s'Avall, Sa Canova... o altres àrees arenoses de Menorca i d'Eivissa o Formentera)
De tota manera, l'espècie pot passar perfectament desapercebuda.
A partir d'ara, si veieu un gall (Serapias sp.) rabassut i de coloració molt obscura, amb la llengua molt llarga... pareu atenció si:
1. La data de floració és tardana, és a dir, darreries d'abril o més tard.
2. Les bràctees florals són més llargues que el casc de la flor. Fixeu-vos en elles, són les "fulles" que acompanyen a les flors i que van paral·leles a la tija
3. Té pèls blancs, grossos i visibles, des de la boca del coll fins a mitjan llengua. Si doblegau i estireu la llengua, amb esment, podreu veure i prendre mesures se tot el label sense danyar la flor.
4. Sobretot, mireu aquest aspecte: té dues callositats a la boca del coll, són dues arrugues fosques i paral·leles (també visibles a la fotografia anterior). Ben diferents de la callositat rodona (com un gra de cafè) de la Serapias lingua.
Be, sols em queda donar les gràcies a totes les persones que ens han ajudat a identificar-la...
A veure què trobam, ara...!!!
;-)
Pere
No havia dit res més perquè la presència de Serapias vomeracea es volia fer oficial, des de la Conselleria de Medi Ambient, aprofitant el dia Internacional de la Diversitat Biològica.
La troballa no va ser a Son Bosc, però ben aprop i dins d'un hàbitat ben semblant... per tant, estic d'acord amb en Biel Servera que molt possiblement n'hi hagi alguns exemplars, així com a la resta de zones arenoses amb prades de gramínies o garrigues obertes (estic pensant amb Es Trenc, s'Avall, Sa Canova... o altres àrees arenoses de Menorca i d'Eivissa o Formentera)
De tota manera, l'espècie pot passar perfectament desapercebuda.
A partir d'ara, si veieu un gall (Serapias sp.) rabassut i de coloració molt obscura, amb la llengua molt llarga... pareu atenció si:
1. La data de floració és tardana, és a dir, darreries d'abril o més tard.
2. Les bràctees florals són més llargues que el casc de la flor. Fixeu-vos en elles, són les "fulles" que acompanyen a les flors i que van paral·leles a la tija
3. Té pèls blancs, grossos i visibles, des de la boca del coll fins a mitjan llengua. Si doblegau i estireu la llengua, amb esment, podreu veure i prendre mesures se tot el label sense danyar la flor.
4. Sobretot, mireu aquest aspecte: té dues callositats a la boca del coll, són dues arrugues fosques i paral·leles (també visibles a la fotografia anterior). Ben diferents de la callositat rodona (com un gra de cafè) de la Serapias lingua.
Be, sols em queda donar les gràcies a totes les persones que ens han ajudat a identificar-la...
A veure què trobam, ara...!!!
;-)
Pere
Pere Vicens l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. maig 22, 2010 5:00 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- antonicladera
- Member
- Entrades: 19
- Membre des de: dl. maig 17, 2010 9:06 pm