Hola de nou a tots i a totes.
No havia dit res més perquè la presència de
Serapias vomeracea es volia fer oficial, des de la Conselleria de Medi Ambient, aprofitant el dia Internacional de la Diversitat Biològica.
La troballa no va ser a Son Bosc, però ben aprop i dins d'un hàbitat ben semblant... per tant, estic d'acord amb en Biel Servera que molt possiblement n'hi hagi alguns exemplars, així com a la resta de zones arenoses amb prades de gramínies o garrigues obertes (estic pensant amb Es Trenc, s'Avall, Sa Canova... o altres àrees arenoses de Menorca i d'Eivissa o Formentera)
De tota manera, l'espècie pot passar perfectament desapercebuda.
A partir d'ara, si veieu un gall (Serapias sp.) rabassut i de coloració molt obscura, amb la llengua molt llarga... pareu atenció si:
1. La data de floració és tardana, és a dir, darreries d'abril o més tard.
2. Les bràctees florals són més llargues que el casc de la flor. Fixeu-vos en elles, són les "fulles" que acompanyen a les flors i que van paral·leles a la tija
3. Té pèls blancs, grossos i visibles, des de la boca del coll fins a mitjan llengua. Si doblegau i estireu la llengua, amb esment, podreu veure i prendre mesures se tot el label sense danyar la flor.
4. Sobretot, mireu aquest aspecte: té dues callositats a la boca del coll, són dues arrugues fosques i paral·leles (també visibles a la fotografia anterior). Ben diferents de la callositat rodona (com un gra de cafè) de la Serapias lingua.
Be, sols em queda donar les gràcies a totes les persones que ens han ajudat a identificar-la...
A veure què trobam, ara...!!!
;-)
Pere