Aquàtic?

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Aquàtic?

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Avui de capvespre, a una font de Solleric a Alaró, hi he trobat aquest escarabat o el que sigui. M'ha cridat l'atenció que estigués enganxat a una tija amb mig cos en remull, fins i tot pensava que era mort. No m'ha quedat més remei que molestar-ho una mica per fer-li un parell de fotos més, llavors l'he tornat deixar vora on era. Amb les potes s'aferrava ben fort. Estic segur que no és la primera vegada que l'observ, encar que sí en remull. A la tercera foto, just a l'esquerra, a les herbes que toquen l'aigua hi havia el personatge.Salut.

Per cert, per por que en realitat hagués tengut un accident hi hagués caigut sense voler dins l'aigua, l'he deixat devora, però a fora.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Joan Vicenç l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. maig 31, 2010 8:33 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Cati
Member
Entrades: 455
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Hola, Joan
es tracta d'un exemplar d' escarabat bonyarrut, Brachycerus sp. (segur que en Xavi Canyelles t'acabarà d'identificar l'espècie més concretament). No neden! :-), o sigui que li has salvat la vida. Se veu que ha caigut accidentalment dins la pica.
Salut!
Cati
Cati l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 01, 2010 8:06 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Gràcies Cati, semblava força resistent. Salut.
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

És es el curculiònid Brachycerus barbarus ramosus. Pobret no neden !!! ha caigut a l'aigua i l'única defensa que té és fer-se el mort quedant rígid amb les potes ben sucjectes.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Respon