Cranc de riu a Búger!

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Cranc de riu a Búger!

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones,
fa dues setmanes na Gemma va nyipar un grup de crancs de riu dins del torrent de Búger a l'altura de la placeta des Pous.
En aquells dies l'aigua encara corria amb força, ara de cada dia el torrent ve menys.

M'han comentat que els agrons són bons dispersors dels ous que els queden enganxats a les plomes de la pitera i al voltants del bec.

Per comprovar que eren crancs vermells americans Procambarus clarkii em vaig posar un equip de busseig autònom, vaig invertir en una cambra estanca (un dineral!) i em vaig arriscar dins les aigües terboles i fredes pel temps que estam i aquest n'és el resultat ;)
esper que vos agradin
salut!

Imatge

Imatge

Imatge
Rafel Mas l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 07, 2010 10:07 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Juan J. Bazán
Member
Entrades: 1124
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:45 pm
Ubicació: Son Rapinya (Palma)

Entrada Autor: Juan J. Bazán »

¡Qué cosas más raras llegas a fotografiar,Raf! De entrada hay que mirar si no es hoy el día de los inocentes y luego reflexionar, porque, si no le prestas más atención al bicho, parece que has ido a un restaurante de Ciudad Jardín a hacerle una foto a la pecera de los bogavantes, ¡vamos!
Curioso, curioso.
Saludos.
JJ.
No hay nada en lo que las aves difieran más de los humanos que en la forma en la que pueden construir, y dejar el paisaje tal como estaba antes. Robert Lynd.
Avatar de l’usuari
Ana Rodríguez Molina
Member
Entrades: 18
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 4:41 pm

Entrada Autor: Ana Rodríguez Molina »

Hola

Sí, parece ser P. clarkii (sin cresta, rojizo, y forma de la pinza).

Es muy posible una colonización (corriente arriba) desde s'Albufera (torrent de sant Miquel).

Sería más útil haber usado una nasa y erradicarlos. Son las cabras de las aguas fluviales.

Supongo que estas informaciones se comunican a la CMA.

Saludos
Ana Rodríguez Molina l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 09, 2010 4:36 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Hola Ana,
feia broma amb lo de la fotografia subaquàtica, les fotos estan fetes a dins d'una peixera.
Supòs que es poden desplaçar llargues distàncies a peu els crancs, però el lloc està bastant lluny de s'albufera (UTM 498028/4400439) Más de 8,31 kilómetros !!! de la zona de ses Veles "Camí des Butano" (Sa Pobla) donde está infestado de cangrejos americanos. A 9,44 km del Pont de ferro o de can Blau, S'Albufera.
Són fàcils de capturar amb un salabre de mànec llarg.
Ho comunicaré a la CMA.
un saludo
Rafel Mas l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 11, 2010 7:42 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

Entrada Autor: jaume adrover »

Hola

No sabia que algú en dugués un registre de la distribució del cranc americà, és bò sabreu. Al Pla de Lanzell (Villafranca) fa 4 anys dragaven un dels torrentel·los amb una pala, just davant la vaqueria de Son Sant Martí. En treien a batzets. Vaig parlar amb el palista i me va comentar que al torrent de Rotana (Manacor) n'hi havien tret un any abans, i que per menjar són d'allò més xerec i fad. Els va tastar!, evidentment.

Salut

Jaume
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola,

Seria interessant que tots el que tinguin dades d'aquest cranc ho fiquin al foro i podriem aprofitar aquesta info. pel Bioatles.

Jo vaig trobar, ja fa una anys, crancs americans a una bassa o clot que es fa servir com abeurador per bestiar, que está pujant cap a la finca de Miner (o Fartaritx), bastant a dalt, en plena serra de Tramuntana. Està clar que algú el havia duit.

Salut,

Jordi
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 455
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Jo els he vists al Torrent de Canyamel i al Torrent de Na Borges.
Cati
Avatar de l’usuari
Eduard Cuadrado
Member
Entrades: 29
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 10:09 pm

Entrada Autor: Eduard Cuadrado »

Hola,

L'estiu passat vaig capturar crancs americans al torrent de Son Bauló, al torrent de Son Real, al torrent de Na Borges i a s'Albufereta.

N'hi ha a mes llocs dels que en pensem...


Eduard
Avatar de l’usuari
maribeljimenez
Member
Entrades: 78
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 6:57 pm
Ubicació: Esporles

Entrada Autor: maribeljimenez »

Hola,

al 2008 a un safareig d'una finca a Inca aprop del terme de Llubí en vaig pescar 4 exemplars.

Salut

Maribel
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Bones...

Al torrent de Son Boronat tambè n`hi ha.Aquest torrent dona al torrent de Santa Ponça.


Salut
Avatar de l’usuari
Paratge Serra Tramuntana
Member
Entrades: 62
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 7:03 am
Contacta:

Entrada Autor: Paratge Serra Tramuntana »

De Son Boronat deuen haver passat a Santa Ponça, com bé has dit.

Perquè ja fa 3-4 anys que es veuen en regularitat.
Enguany amb les avingudes d'aigua alguns estaven fora del curs de l'aigua habitual morts.

Sigui com sigui a l'estiu és la millor època per a agafar-los sobretot als indrets a on el curs d'aigua es redueix considerablement ja que tracten de concentrar-se a punts d'aigua.

Amb nanses és el millor sistema que conec, i la veritat és que funciona molt bé.

Una consulta per ignorància: Per part del SPE es fa cap actuació en relació a aquesta espècie? O sols es registra informació per al Bioatles?

Una aferrada

Sam
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Samuel i resta de forers,

Jo crec que no s'ha fet cap actuació de control. Pot ser a s'Albufera hagin fet qualque cosa, però me sembla que no. A s'Albufera els crans americans estan molt implantats i son presa molt habitual dels agrons, que deuen de fer un important control d'aquesta espècie introduida.

Salut,

Jordi
Avatar de l’usuari
Miguel McMinn
Member
Entrades: 286
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:37 pm
Ubicació: Palma de Mallorca
Contacta:

Entrada Autor: Miguel McMinn »

Creo que Ana no tendría que haber dicho nada.

Menos mal que no sabemos nada sobre los invertebrados y plantas que se han perdido.
Miguel McMinn l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 21, 2010 2:51 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Respon