Castell de Santueri

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Andrés Mas
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. jul. 02, 2008 9:00 pm
Ubicació: sa rápita
Contacta:

Castell de Santueri

Entrada Autor: Andrés Mas »

El passat dimarts vaig visitar el castell per observar com va la cria de Falzia reial (Apus melba).
Nomes vaig observar dos exemplars volant. L'any passat per aquest temps varem poder contabilitzar uns 15 exemplars.
Sabem que la cria d'aquesta espècie està amenaçada en aquest indret, probablement una de les causes siguin les vies d'escalada que hi ha al voltant.
No varen faltar a la cita, les passeres (Monticola solitaria), una parella de corbs (Corvus corax), una altra d'aguila calçada (Hieraaetus pennatus),
un exemplar de falcó (Falco peregrinus) possiblement un jove del any i els cabots (Ptyonoprogne rupestris).
Saluts.
Andrés Mas.

Àguila calçada (Hieraaetus pennatus)
Falzia reial (Apus melba)
Pàssera (Monticola solitaria)
Cabot de roca (Ptyonoprogne rupestris)
Satgeta (Troglodytes troglodytes)
Teulader (Passer domesticus)
Xoric (Falco tinnunculus)
Falcó (Falco peregrinus)
Corb (Corvus corax)
Tudó (Columba palumbus)
Òliba (Tyto alba) -desenes d'egagròpiles-
Reietó (Regulus ignicapillus)
Busqueret (Sylvia melanocephala)
Pinçà (Fringilla coelebs)
Rossinyol (Luscinia megarhynchos)
Carlota Viada
Member
Entrades: 117
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 12:08 pm

Entrada Autor: Carlota Viada »

Hola Andrés,
És una llàstima el que contes de la falçia reial. Tan limitat és l'hàbitat de cria a aquesta zona que no se poden allunyar de les vies d'escalada? No conec bé la zona, per aixó ho deman. Potser se podria col·locar un cartell per evitar molèsties, però supós que els escaladors pasarien de tot. És difícil aixó...
M'interessa la cita de l'àguila calçada, hi havia una parella? estaven a la zona o de volaven de pas?
L'any passat no la vaig detectar al Castell de Santueri, ni me van arribar cites.
Moltes gràcies.
Carlota
Xisco
Member
Entrades: 16
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 8:07 am

Entrada Autor: Xisco »

Pareix que al Castell d'Alaró estan una mica millor...

Dimecres de la setmana passada (14/7), entre les 8h i les 10h, una vintena d'exemplars de falzia reial (Apus melba) volaven pel cim del puig d'Alaró.

Salut,
Xisco.
Andrés Mas
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. jul. 02, 2008 9:00 pm
Ubicació: sa rápita
Contacta:

Entrada Autor: Andrés Mas »

Hola a todos,
Carlota la calzadas que vi en C. de Santueri, parecian que iban de paso, de todas formas cuando pasaron
no vi el otro lado de la montaña y no se si bajaron, pero en principio no me dio esa impresión.
OTRO apunte,
El pasado jueves desde la autopista a que va a Campos observé un ejemplar fase oscura a la altura de
el Arenal y otra fase clara a la altura de Llucmajor.
Un saludo.
Andrés Mas.
Respon