No m'he pogut estar de parlar-ne. S'altra dia, el deu d'agost i pels Tossals Verds, vaig començar a veure el vol del que en un primer moment em semblaren unes mel·leres. El que em vaig trobar rar va ser que no eren dues ni quatre ni sis, pens que n'hi hi devia haver una dotzena al manco. No és que anessin en esbart, sinó que a intervals curts i en petits grups o de manera individual, es movien cap al mateix lloc. Vaig intentar identificar-los amb els prismàtics però no en vaig reeixir i me n'havia d'anar. Una altra cosa que em va fer dubtar si eren o no mel·leres, va ser que no en vaig poder distingir cap de ben negra o que a mi m'ho semblés per tal de poder afirmar qualque cosa. La majoria semblaven tenir el color marronenc més clar de la femella. Van en grup les mel·leres? Al cap i a la fi era al que s'assemblaven més. Es tractava d'un moviment migratori d'alguna espècie de Turdus poc habitual?
Em sap greu donar dades tan pobres però com ja he començat trobo que ho havia de dir. Salut.
Un esbart de Turdus...
- Joan Vicenç
- Member
- Entrades: 680
- Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
- Ubicació: Alaró
- Contacta:
- Maties Rebassa
- Member
- Entrades: 1030
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm
Hola Joan Vicenç.
Les altres espècies de Turdus, llevat de la mèl·lera, no es solen deixar veure abans d'octubre, així que la lògica ens diu que devien ser mèl·leres.
Encara que generalment no son gregàries, quan acaba la temporada reproductora les mèl·leres poden realitzar moviments dispersius que les duguin a concentrar-se a certs llocs amb abundància d'aliment. És més fàcil que això passi amb exemplars juvenils, i molt menys en exemplars mascles adults, que són més territorials. Per ventura per això no en vares detectar cap.
Una altra possibilitat, però crec que més remota, seria que hi hagués pàsseres implicades (gènere Monticola), però vaja, veig molt més probable que fossin T.merula.
Salutacions,
Les altres espècies de Turdus, llevat de la mèl·lera, no es solen deixar veure abans d'octubre, així que la lògica ens diu que devien ser mèl·leres.
Encara que generalment no son gregàries, quan acaba la temporada reproductora les mèl·leres poden realitzar moviments dispersius que les duguin a concentrar-se a certs llocs amb abundància d'aliment. És més fàcil que això passi amb exemplars juvenils, i molt menys en exemplars mascles adults, que són més territorials. Per ventura per això no en vares detectar cap.
Una altra possibilitat, però crec que més remota, seria que hi hagués pàsseres implicades (gènere Monticola), però vaja, veig molt més probable que fossin T.merula.
Salutacions,
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Original of the species, U2
- Joan Vicenç
- Member
- Entrades: 680
- Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
- Ubicació: Alaró
- Contacta: