Un esbart de Turdus...

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Un esbart de Turdus...

Entrada Autor: Joan Vicenç »

No m'he pogut estar de parlar-ne. S'altra dia, el deu d'agost i pels Tossals Verds, vaig començar a veure el vol del que en un primer moment em semblaren unes mel·leres. El que em vaig trobar rar va ser que no eren dues ni quatre ni sis, pens que n'hi hi devia haver una dotzena al manco. No és que anessin en esbart, sinó que a intervals curts i en petits grups o de manera individual, es movien cap al mateix lloc. Vaig intentar identificar-los amb els prismàtics però no en vaig reeixir i me n'havia d'anar. Una altra cosa que em va fer dubtar si eren o no mel·leres, va ser que no en vaig poder distingir cap de ben negra o que a mi m'ho semblés per tal de poder afirmar qualque cosa. La majoria semblaven tenir el color marronenc més clar de la femella. Van en grup les mel·leres? Al cap i a la fi era al que s'assemblaven més. Es tractava d'un moviment migratori d'alguna espècie de Turdus poc habitual?
Em sap greu donar dades tan pobres però com ja he començat trobo que ho havia de dir. Salut.
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Hola Joan Vicenç.
Les altres espècies de Turdus, llevat de la mèl·lera, no es solen deixar veure abans d'octubre, així que la lògica ens diu que devien ser mèl·leres.
Encara que generalment no son gregàries, quan acaba la temporada reproductora les mèl·leres poden realitzar moviments dispersius que les duguin a concentrar-se a certs llocs amb abundància d'aliment. És més fàcil que això passi amb exemplars juvenils, i molt menys en exemplars mascles adults, que són més territorials. Per ventura per això no en vares detectar cap.
Una altra possibilitat, però crec que més remota, seria que hi hagués pàsseres implicades (gènere Monticola), però vaja, veig molt més probable que fossin T.merula.

Salutacions,
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Probablement tens raó, Maties, semblaven mel·leres joves. Pens que la cosa va per aquí. És segur que no eren pàsseres. Salut.
JV
Respon