S'altra dia vaig fotografiar aquesta papallona a ca nostra, a Alaró. En desconec l'espècie i també si existeix qualque guia per internet on siguin bones d'identificar aquestes papallones. És igual si és en anglès mentre mostrin fotos abastament.
Salut.
JV
Francament difícil, Rafel. No m'atrevesc a afinar. L'aproximació, allunyada, de l'espècie que podria ser, l'he trobada en Thera, Euphya i Xanthorhoe. Però vés a saber. A veure si en Nick em contesta i me serveix de referència per a altres oportunitats. Salut.
Se encuentra en Europa meridional y muchas partes de Africa. Está conocida como migrante (10 citas en Inglaterra, por ejemplo). La encontramos regularmente a s'Albufera en la trampa de luz. Es muy espectacular. La larva come las hojas de plantas como Rubus ulmifolius, Parietaria judaica, Ricinus, etc.
No té la típica forma de Noctuidae i per això pot semblar un geomètrid. És fàcil confondre's.
Aquest exemplar de Dysgonia algira és preciós, normalment són més foscos o no tan contrastats, i a més està ben sencera !!