Aquesta setmana, el mateix dia, vaig poder observar un reietó (R. regulus) ben jovenet. No el vaig poder fotografiar, el plomatge era molt negrenc, això em va xocar, però ja se li destriava molt be el llistat de color del cap. Aquest el vaig observar entre Son Ordines i Tossals, vora el torrent d'Almadrà i sobre el camí a un lloc on la canonada vessa, a la part més estreta de l'estret, valga la redundància.
La coablanca (O. oenanthe) jove la vaig veure i fotografiar gairebé sobre el cim del puig de Tossals. Aquí hi pos unes fotografies. Si en teniu cap dubte feis-m'ho-s'ho saber. Gràcies.
Interessant lo del reietó, Joan Vicenç.
Referent a les fotos, crec que mostren 2 exemplars d'Anthus campestris (titina de camp).
Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
És cert Maties, de fet quan les vaig veure volar ho vaig pensar així, no sé perquè després em vaig quedar amb la primera idea. Eren tres exemplars, creus que un d'ells és jove?
Hola Joan,
en principi Regulus regulus no cria a Balears, crec que seria primera cita...i si com dius tenia una llista marcada a l'ull, no podria ser Regulus ignicapilla?
salut!
Hola Rafel, era un exemplar ben jovenet, només li vaig destriar el llistat de sobre el cap no li vaig observar cap llistat blanc a l'ull, encara que per la brevetat de l'instant és ben cert que no hauria de citar-lo com a R. regulus. Es veu que m'he de posar ben al dia en ornitologia i en l'aportació de dades més estrictes. En tot cas sí et dic que hi tornaré al lloc i faré el possible per fotografiar-lo, empresa ben difícil com et deus imaginar. Torn repetir, però que em va xocar el color força fosc del plomatge del cos en general. No tenc cap dubte que era un reietó, les franges del cap eren inconfusibles. Salut.
JV
Pel que fa a la titina de més amunt, és ben cert que quan les vaig veure volar vaig saber que ho eren, deu ser cosa del meu alzheimer que posteriorment, i tot i amb les fotos al davant, les descrigués com a coablanca.
Joan Vicenç, no m'atreveixo a dir si són adults o si hi ha exemplars juvenils. A les fotos jo no veig que els exemplars tenguin el pit favat o llistat, ni veig el plomatge del dors tacat de fosc i ben contrastat, com seria d'esperar d'aus nascudes fa uns mesos. Això fa pensar que siguin adults, però per ventura amb millors aproximacions es podria veure una altra cosa diferent.
Així que em sap greu, no em puc pronunciar amb seguretat.
Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Buf! heu provat d'encalçar mai un reietó? Valga'm Deu! i a més si el terreny és rost ves alerta a pegar de morros. Mals de localitzar, mals d'identificar, mals de fotografiar, tot el temps es belluguen. A vegades he tengut sort i ben tranquils s'han deixat veure, però avui no era així. He anat seguint els seus piulos característics. Tsiiii tsiiiii i a cercar-los entre les branques. Finalment he fet aquesta foto, la única. En tot cas estic segur que no es tracta del mateix que vaig observar fa dos dies. Ja dic, el plomatge semblava clarament de jove i molt més fosc. Passat demà potser hi tornaré a fer una volta. És possible definir bé l'espècie?
Gràcies Maties. En vaig veure tres i aposta vaig pensar que potser algun era jove.
Salut.
me puc imaginar que no deu ser gens fàcil encalçar un reietó per fer-li una foto! ;-)
A aquest de la foto se li veu molt bé la retxa negre que li passa per damunt de l'ull, característic del reietó (Regulus ignicapilla). Al reiet (Regulus regulus) se li veu un ull redó molt graciós, el nostre té més cara d'enfadat. Gràcies per publicar-les.