enganyapastors cantant a finals d'agost

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

enganyapastors cantant a finals d'agost

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola,

Fa un parell d'hores, devers les 21.00 h., he sentit reclamar vàries vegades a un enganapastors (Caprimulgus europaeus) a prop de casa meva. Ja fa uns quants anys que aquesta colla nia a la muntanyeta que hi ha a sobre el meu barri (Son Roqueta, Palma), que és una estribació de la serra de Na Burguesa. Però no recordo haver-la sentit mai cantar tant tard.

Fa uns dies en Lluis Parpal me va dir que havia trobat un niu amb polls recent nats a mitjans d'agost. No tinc informació. He cercat una mica als llibres que tinc a casa meva i també per Internet i no he trobat cap notícia sobre la reprodució tardana d'aques ocell. Si algú té dades sobre la reproducció m'agradaria que ho digués.

Salut,

Jordi
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Jo en vaig sentir un a Cabrera fa 4 ò 5 dies, mitja hora abans de sortir el sol, per si interessa.
Lluis Parpal
Member
Entrades: 22
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 7:46 pm

Entrada Autor: Lluis Parpal »

Hola Jordi i forers,

Efectivament, els caprimulgus segueixen cantant, abans d'ahir, 24 d'agost encara vaig poder sentir el reclam de al menys 3 exemplars a la mateixa zona, marcant el territori. I no es d'extranyar perque al menys 1 colla estava encara surant els polls a la zona fa no gaire. El "niu" per dir-ho de qualque forma, el vaig trobar enterra d'un garrover el dia 13 d'agost, cita segura de cria i molt tardana. Com vos podeu imaginar aquestes coses no es cerquen, es troben quan estas a punt de trepitjar-los. L'adult va sortir deixant caure un ala, no coneixia aquest comportament a l'espècie - al handbook està descrit-. Dos dies més tard, el 15, l'adult protegia amb calentor als polls mentres aguantava l'embat de trons, caçadors i cans que varen sortir a trescar la mitja veda. Aqui teniu unes fotos del casual encontre.

Imatge

Imatge

Imatge

Salut,

Lluís Parpal
Lluis Parpal
Member
Entrades: 22
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 7:46 pm

Entrada Autor: Lluis Parpal »

Perdonau, pero no tenc practica amb això de penjar fotos, gràcies moderador,

Imatge

Imatge

Imatge

Lluís Parpal
Cati
Member
Entrades: 455
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Ostres Lluís...!!!!
Que els Deus te conservin la vista ;-)
Beso!
Cati
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Ep Lluís, bones fotos ;))
avui , ara farà una hora i mitja, al camí de son genet, Búger, es sentien 3 exs. diferents cantant i n'he vist 2 exs. caçant sobre el camí asfaltat pegant-se sempentes amb les ratapinyades. He tengut un exemplar a escassos 6 metres fent l'esperit sant, una passada! I jo sense la càmera.
en total uns 5 exs. en un redol petit.
Els que càntàven feien el característic motoret <trrrrrrrrrrrrrtrrrrrrr> i a estones el <quic, quic> que te tan d'eco.
Al mateix temps molts de musssolets O.scops piulant com a locos, sebetlins B.oedicnemus,...grins, un serengheti de luxe, aquests garroverars
salut!
Respon