Ajuda peixos i aranya

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Ajuda peixos i aranya

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Hola.
Aquests darrers anys m'he fixat que a la badia d'Alcúdia, els nens pesquen amb pasteta uns peixets petits que abans eren bastant escassos (o jo al menys no m'havia fixat en ells) i ara formen grans esbarts. No sé de quina espècie es tracta, però pareixen palomines blanques (Trachynotus ovatus). Pot ser?
Abans es veien moltes llisses (i petits mabres) als mateixos llocs, ara acudeixen aquests peixets al pa i a la pasteta, i n'hi ha per tot.

Per altra banda, fa uns dies al Mal Pas (Alcúdia), nedant amb uns tords (gènere Symphodus) hi havia un peix entre platejat i verdós amb moltes taquetes fosques a la part alta del cos (per damunt la línia lateral). Un llobarro juvenil, o alguna altra espècie? No el vaig saber identificar. La silueta era bastant estilitzada.

Em sap greu però no tenc fotos de cap dels peixos que intent identificar.

I encara una pregunta més, no de peixos i sí d'aranyes. La Lycosa tarentula és abundant a Mallorca?

Gràcies!
Maties Rebassa l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 30, 2010 10:09 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
joanoliver
Member
Entrades: 37
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:44 pm

Entrada Autor: joanoliver »

Hola Maties, record presència freqúent de palometes blanques d'uns 4-6 cm com a mínim des de principis dels 80 a la badía de Palma, principalment sobre fons arenosos a pocs metres de fondària. Al mollet de golondrines de Marineland els al.lots els pescaven fins i tot amb hams petits sensa escar! Segurament el peix pigallat que vares veure era un llobarro juvenil, ja que el primer any solen tenir taquetes fosques al dors

Salut

Joan Oliver
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

A partir de finals d'agost fins gairebé l'octubre hi ha moltes palomides. L'any passat a s'Arenal mateix uns ninets en pescaven i ells estaven dins s'aigo !!
En quant a l'aranya sé que tenim el gènere Lycosa però no sé quines espècies són. Ho puc mirar si ho necessites.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

M'ha picat la curiositat i ho he cercat, he trobat aquestes dades:

Lycosa narbonensis Walckenaer, 1806
ESPAÑA.- Menorca: (Compte, A., 1968) (Pons, G.X., 1991)

Lycosa radiata Latreille, 1817
Menorca: (Bristowe, W., 1934) (Pons, G.X., 1991)

Lycosa subhirsuta Koch, L., 1882
ESPAÑA.- Mallorca: (Koch, L., 1882) [?] Miramar, Valdemossa - Deià (Pons, G.X. & M. Palmer, 1996) [?] Sóller (Pons,
G.X. & M. Palmer, 1996)
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Gràcies Joan, gràcies Xavier.

Les palometes petites (d'uns 6 cm., com diu en Joan) fa ja setmanes que es deixen veure en grans esbarts prop de la vorera a la platja de Muro. Avui li he comentat a un pescador de la zona i m'ha dit que fa anys que les té controlades. Es veu que no m'hi havia fixat bé fins aquests darrers estius.

I referent a l'aranya, li hauria d'haver fet una foto però no tenia la càmera a mà. La vaig trobar davall una pedra, i pocs segons després va capturar un petit escarabat amb els seus poderosos quelícers.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Respon