Milvus migrans a sa vall d'en march

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
miquel angel
Member
Entrades: 57
Membre des de: dl. set. 06, 2010 4:28 pm
Ubicació: palma de mallorca

Milvus migrans a sa vall d'en march

Entrada Autor: miquel angel »

m'agradaria que algú em donàs un cop de ma amb una posible identificació. Avui matí, devers les 10h m'ha semblat veure una parella de milanes, que anaven i tornaven a un pí molt gran, situat davant la casa del guarda de la vall d'en march a la carretera de la colònia de sant jordi. al no tenir els prismàtics a punt i veure, sense cap dubte, la extrema palidessa de ses grans coberteres i primaries i les caudals ribetejades en negre, m'han fet dubtar. l'estampa de vol si que era d'una milana, pero aquetstes tonalitats, semblaven mes ses de una Hieraaetus fasciatus, com puc apreciar ara a la guia d'ocells que he consultat. l'actitud dels ocells era molt sedentaria, es a dir com si es trobasin a gust allà, com si fos el seu territori. hi ha constancia d'aquets rapinyaries a la zona?miraré de tornar-hi amb més temps a veure si repetim l'ullada. Moltes gracies
Carlota Viada
Member
Entrades: 117
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 12:08 pm

Entrada Autor: Carlota Viada »

Hola Miquel Àngel,
No podrien ser dos esparvers fase clara, àguiles calçades (Hieraetus pennatus)?
N'hi ha per aquesta zona, si bé no hem confirmat mai la cria.
Carlota
Carlota Viada l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. set. 06, 2010 5:29 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
miquel angel
Member
Entrades: 57
Membre des de: dl. set. 06, 2010 4:28 pm
Ubicació: palma de mallorca

Entrada Autor: miquel angel »

Hola Carlota, bé podria esser que es tratasin d'àguiles calçades...en la fase pàl.lida, planejaven amb les ales molt planes, que és el que m'ha confós amb sa milana, les mans ben dretes...crec que serà millor tornar-hi ben aviat a veure si hi ha sort de fer-ne la identificació correcta. Moltes gracies per el teu ajut
Respon