Pas de migrants

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Bones, podeu seguir la migració postnupcial a la web del Goc-calvià:

http://www.goc-calvia.blogspot.com

S. Biel
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Andrés Mas
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. jul. 02, 2008 9:00 pm
Ubicació: sa rápita
Contacta:

Entrada Autor: Andrés Mas »

Bones a tots,
Es pasado sábado un grupo de siete halcones abejeros( Pernis aviporus) cruzaba el charco dirección Cabrera.
Esto se anima.
Saludos.
Andrés.
Andrés Mas
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. jul. 02, 2008 9:00 pm
Ubicació: sa rápita
Contacta:

Entrada Autor: Andrés Mas »

Perdon,
fue el martes desde Cap Salines
Antonio Bauza
Member
Entrades: 113
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:34 pm

Entrada Autor: Antonio Bauza »

Hola a tots.
El disabte dia 18/09/2010 pujarem a dormir al Esclop per veure la posta i sortida del sol que es una marevella, lo més interessant es saber que NO HI HA MOVIMENT D'OCELLS PER AQUEST CIM malgrat que hi estarem de les 6 de l 'horabaixa fins a les 9 del matí no verem cap rapinyaire, just verem

3 O Oenanthe
1 F. Hipoleuca
12 A. Spinoleta al pla abans de la pujada al esclop, anhaven en esbart moguent.se junts no podem donar garanties del 100%( duiem un prismàtics petits ja que amb l' acampada de tenda sac etc, limimam el pes...) que eren d' aquesta espécie però acostumats a veure els A. Campestris i moguent-se d' una altra manera ho donariem per bo.
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Hoy en Formentor la cosa muy floja solo 1 Saxicola rubetra.

Sin embargo en Cúber la cosa estaba animada:

Muchas Saxicola rubetra
Muchisismos Phylloscopus trochilus
Algunos Phoenicurus phoenicurus
y Unas pocas Oenanthe oenanthe

Ni rastro de los roqueros rojos de la zona.

La pescadora (Pandion haliaetus) por la zona pegandose un bañito en el embalse a última hora de la tarde que estaba más tranquila.

UN ABRAZO

JOSE LUIS MARTINEZ
E. Amengual
Member
Entrades: 126
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:58 pm

Entrada Autor: E. Amengual »

Avui he xerrat amb en Manix. Primer tord (Turdus philomelos) a Cabrera, anellat ahir 23/9/10. Primer ropit (Erithacus rubecula) fa uns 10 dies.
Edu
E. Amengual l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 24, 2010 5:39 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Saludos chicos.

Hoy en el aeropuerto

Mas de 200 collalbas grises (oenanthe oenanthe) en apenas 2 horas.

También 2 tarabillas norteñas (saxicola rubetra)y algunos mosquitero musical (phylloscopus trochilus).

Todavía 2 tortolas comunes (Streptopelia turtur) y lo que me parece es la primera cita de cerceta común (anas crecca) un ejemplar con plumaje de hembra / joven.

UN ABRAZO

JOSE LUIS MARTINEZ
Antonio Bauza
Member

Estimats companys:

Ahir 25/09/2010 a la Serra d' Alfabia, molt de vent que dificultava les observacions verem entre altres

2 Milanes
1 Esparver
1 Falco Vesper
2 xoriguers
3 voltors foresters
2 voltors negres
5 Coa blanca

Avui 26/09/2010 al embassament de Cúber
5 oronelles
5 voltors foresters
1 xoriguer
un esbart de més de 50 caderneres
5 voltors negres
2 aguiles peixeteres una de elles es posa al terra just vora l'aigua
2caçamosques negres
2 Coa roja
5 Coa blanca
3 Vitrac barba roja

A l' entrada de Santa Maria vinent pe Consell al pasar amb el cotxe a la carretera hem vist de rempellada esclafat damunt l'asfalt un ocell que tenia tota la pinta de ser una Milana si be no mos hem pogut aturar pel trafic a comprobar-ho

Salut

Toni Bauçà
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

Entrada Autor: jaume adrover »

Hola Toni, ara veig el teu misssatge.

A quina banda (venguent de Consell) de la carretera heu vist aquest aucell mort? estava enmig?
Demà aniria a veure si es tracta d'un milana.

Gràcies

Jaume Adrover
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
Antonio Bauza
Member

Estimat Jaume
L' ocell estava ben el mig de la carretera poc abans de l' entrada al poble de Santa Maria, llavors de Santa Maria anarem cap a l' esglaieta i verem 3 exemplars volant.
Esperem que m'hagi equivocat i sigui un ocell menys problemàtic-
Toni
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Esperem que sigui un altre cosa, a vegades els sebel·lins o les gavines de primer any es poden semblar si anem conduint i ho veim nomes de rampellada.

Jo els anys que vaig correr en bicicleta vaig fer milers d'hores de carretera (calcul que unes 12.000) i no vaig trobar mai cap milana, tot i que al pas de la bici veus molts mes ocells que al ritme d'un cotxe i vaig arribar a fer fins i tot una base de dades 2 anys amb el que anava veient (una manera de pasar el temps quan fas 200 kms en bici) i de rapinyaires el que vaig trobar eren òlives, mussols i una calçada.

A veure si en Jaume hi va i finalment no es es una milana
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola a tots,

Ahir vespre me va telefonear en Miquel Ferrer, que podia veure els missatges d'en Toni Bauza, però que no podia respondre, per dir-me que havia estat una falsa alarma. Tot d'una vaig enviar sms an'en Jaume Adrover per tal de que no anés al dia següent (avui).

Gràcies a tots per avisar, a Toni Buza, a Miquel Ferrer i a Jaume Adrover pel seu interés.

Aquest diumenge també varem tenir una cridada de la policia local de Bunyola per una possible milana a un safareig. Gràcies a Toni Morro i a Fermin varem poder trobar la clau de la barrera i el personal del Centre de Recuperació (COFIB) va rescatar a l'aucell, que va ser un àguila calçada, que sembla es recuperarà.

Salut,

Jordi
Gabriel
Member
Contacta:

Bones a tothom,

Avui fa 35 minuts aproximadament he observat 1 exemplars d'Aligot (Buteo buteo), sobre el Turó de la Cantera de Son Bugadelles.

S. Biel

Antonio Bauza
Member

Hola a tots:
Ahir dia 5/10/2010 varem poder trobar finalment una alternativa per poder anar de Valldemossa al coll de Sóller pel Teix, sense passar pel pla de la Font de la serp i el camí que passa per les cases del Rei Sanxo, aquest itinerari va més a l'esquerra de la tanca electrificada cap a la vesant de la mar i arriba fins al Puig del vent, llavors sense camí arribaren al camí de Sa Volada que enllaça amb la carretera de sóller.
Entre altres verem:
Una parella de T.Torquatus exactament entre el tram de la paret del Teix i el Puig del vent a uns 200 m més a l'esquerra del camí normal que dur a la font de la serp, hem vist que es una cita molt primerenca, el 2009 la primera cita es del 1 -XI
2008 15-XI
2007 15-12
2006 25-10
2005 29-10
Dic això perque fa un dos mesos anant per allà mateix vaig veure un ocell de rempellada que en va fer pensar amb aquesta espècie, no vaig dir res perque no tenia cap seguretat que ho fos com ara tampoc la tenc, el lloc es l' ideal per la cria d' aquesta especie mai ningú passa per aquest paratge i les roques estàn plenes d'escletxes i forats, i just ho dic perquè crec que val la pena l'any qui ve fer en el moment de la cria una passada per lo que pogues ser.
Per altra banda els migrants han disminuit però encara verem
2 M, milvus
+ 250 H. Rústica
5 S.Rubetra
2 F.Tinunculus
2 F.Hipoleuca
7 C.Corax
5 O.Oenanthe
2 M Saxatilis
+100 D Urbica

Els voltors no comparegueren en tot el dia

Salut per a tots
Toni Bauçà
magda
Member
Entrades: 20
Membre des de: dv. set. 19, 2008 11:21 am

Entrada Autor: magda »

Hola,

Dilluns dia 4 a les 7 de l'horabaixa hi havia un Accipiter nisus sobrevolant es Grau (Puigpunyent), anà en direcció Calvià.
Cristina
Member
Entrades: 150
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 1:41 pm
Ubicació: Port de Sóller
Contacta:

Entrada Autor: Cristina »

Ep,
avui matí a la figuera de baix de ca meva un M. striata striata, supòs que dels darrers.
Pels camps dels voltants del torrent Major a la seva sortida al Port de Sóller hi havia trui de M. cinerea i bastant de ropits cantant a les totes.

Cristina.
Gabriel
Member
Contacta:

Hola a tots,

Hola Cris, ahir horabaixa (9-9-10), a la carretera de Calvià - Es Capdellà hi vaig veure 1 exemplar de Muscicapa striata striata, i un exemplar de Phylloscopus trochilus... Més tard a les fores de Calvià:

-6 Motacilla cinerea
- I un grup d'hiernants, que ja han arribat!!, posats al cable d'alta tensió elèctrica... 50-60 exemplars aproximadament d'Sturnus vulgaris... (La distància em va fer impossible contarlos exactament, ja que estaven posat un molt aprop de l'altre, els prismàtics es movien i no es fàcil contar "bolletes"...

S. Biel

Antonio Bauza
Member

Hola a tots:
Ahir dia 9/10/2010 anarem del poblet de Betlem al Bec de Farrutx, tot aquest entorn es més aviat un desert, amb molts pocs arbres i falta total d'aigua, també com consequencia pocs ocells. entre altres verem
10 O.Oenanthe
8 M .Saxatilis un petit grup mes o menys agrupat al cim de un dels penyals que conformen aquest paratges
3 A. Campestris
2 ropits
5 A. spinoleta
Excepta un xoriguer i 3 Corbs no verem durant tot el dia cap altra rapinyaire

Salut
Toni Bauçà
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

Entrada Autor: jaume adrover »

Hola

Ahir de matí a Aubarca es notava una entrada de tords. Vaig poder veure 2 Turdus torquatus a n'es Coster de'n Muleta. Me sembla que és s'Alqueria Blanca (Santanyí) que l'hi diuen mèrlera collarada, l'hi escau molt.

També ahir, vaig sentir la primera alova (Alauda arvensis) a Aubarca, i fa una estona el primer sordall (Anthus pratensis) a s'Espinagar.

Salut

Jaume A.
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Avui horabaixa al camí dels Polls, a s'Albufera, molt de moviment. A destacar:

Grans esbarts d'estornells (Sturnus vulgaris), he calculat sobre fotos que uns 100.000
Bastants falconets (Falco subbuteo), fins a 4 junts cacant libèl·lules
4 corriols de Temminck (Calidris temminckii)

A més d'altres limícoles, oronelles, falcons marins, falcons, moltes arpelles, etc.
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Gabriel
Member
Contacta:

Avui a Calvià ha plogut moltíssim de 15 a 17h, després repentinament s'ha aturat i he surtit al jardi a veure que tal estava el dia, allà m'he trobat:

-2 exemplars de Papamosques gris (Muscicapa striata balearica)
-1 exemplar de Busqueret de capell (Sylvia atricapilla), mascle, supós que era migrant perquè encara no n'havia vista a casa meva, a l'hivern i hivernen un parell dexemplars pel meu jardí.
-El primer Ropit (Erithacus rubecula) que sent aquest any a casa meva.

Al veure aquells migrants que passaven per casualitat just després de la pluja, i pensant en que a Cabrera després de les pluges sempre apareix qualque raresa... he pensat I PERQUÈ NO A CALVIÀ, ARA VEURE QUALQUE RARESA D'AQUESTES QUE PASSAVEN MIGRANT PER AQUÍ I QUE HA BAIXAT A SEDIMENTAR PER CAUSA DE LA GRAN TORMENTA... Però res d'aixó:

Just sortir per la porta, sobrevolant cameva:

-3 exemplars de Milana negre (Milvus migrans)
-I més de (1000-2000) exemplars de diferents espècies d'hirundínids: la majoria eren Cabots (Delichon urbicum), hi havien uns quants Cabots de roca (Hirundo rupestris), i alguns Cabots de vorera (Riparia riparia).

Després he anat a donar una volteta per les afores de Calvià:

-27 exemplars d'Ull de bou de passa (Phylloscopus trochilus)
-1 exemplar d'Ull de bou (Phylloscopus collybita)
-16 exemplars d'Orenella (Hirundo rustica)
-1 exemplar de Coablanca (Oenanthe oenanthe)
-Moltíssims de ropits (Erithacus rubecula)
-4 exemplas de Xàtxero cendrós (Motacilla cinerea)

I per fer donar-li un "toque d'emoció" a al sortida, que ja era entretenguda pels migrants que sedimentaven després de les fortes pluges per la zona, he pogut observar 1 exemplar de Busqueta (Hippolais polyglotta), BIMBO PER A JO!!!

S. Biel

Gabriel
Member
Contacta:

Ara mateix baix la fortíssima pluja que banya Calvià, es mou un "enormíssim" grup d'Hirundínids, només he pogut identificar Delichon urbicum, però ahir ja en vaig veure un grup més petit (500-1000exs.), on hi havien Riparia riparia, Delichon urbicum i Hirundo rupestris, ara per culpa de la pluja no els he pogut destriar, només m'ha arribat per identificar els cabots, aquest grup es de 1000-2000exs. aproximadament, suposo que estan sedimentant per aquí per causa de la forta tormenta...

S. BIEL

La Gola
Member
Entrades: 157
Membre des de: dv. ago. 27, 2010 5:41 pm
Ubicació: Port de Pollença
Contacta:

Entrada Autor: La Gola »

Bones,
amb el mal temps, sobretot a la costa, algunes espècies han optat per refugiar-se a la Gola.
Des de la finestra del centre es pot gaudir de fins a 6 agrons blancs (E. garzetta), 3 esplugabous (B. ibis), 8 gavines d'hivern (L. ridibundus), 2 xivitones (A. hypoleucos), 1 ull de bou de passa (P. trochilus) i 2 xàtxeros cendrosos (M. cinerea). Durant una estona s'han aturat 2 agrons grisos (A. cinerea).

Els dies següents a aquest mal temps segur seran ben interessants.

Cristina.
La Gola l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 12, 2010 10:46 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Centre de turisme ornitològic la Gola
info@ctolagola.com - http://ctolagola.com
Tel. +34 692 64 40 36
Carrer Temple Fielding, s/n - 07470 Port de Pollença
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Avui dematí a s'Albufera hi havia una bona mescla de passeriformes pre i transaharians. Entre els primers destacar els tords i grívies (Turdus phimolelos i T.viscivorus) o les titines sordes i de muntanya (Anthus pratensis i A.spinoletta). I entre els segons, les coa-roges (Phoenicurus phoenicurus), els vitracs barba-roigs (Saxicola rubetra), els darrers rossinyols (Luscinia megarhynchos), algun busqueret gros tardà (Sylvia borin) o la coablanca (Oenanthe oenanthe). Molt entretingut!
Ah, i un busqueret de capell (Sylvia atricapilla) imitador d'altres sílvids (tipus Hippolais), que ben amagadet no deixava de cantar. Fins que no l'he pogut veure no sabia què dimonis estava escoltant. No record haver escoltat mai un busqueret de capell imitant com aquest.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Bones
no se si ja s'havia citat (crec que no), a Maristany avui he vist una juia. Mes o manco cap a les set de l'horabaixa, estava aterrant.
Respon