Hola,
en Mànix me comenta que avui s'ha pogut veure un passarell carminat (Carpodacus erythrinus) a Cabrera. Penso que feia temps que no hi havia cites per aquí d'aquesta espècie, considerada raresa ibèrica.
salut
Manolo
Carpodacus
- E. Amengual
- Member
- Entrades: 126
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:58 pm
- jaume adrover
- Member
- Entrades: 308
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm
Hola, aquest Manix...ara que jo ja he partit d'allà començen a ploure rareses, sempre ho veuràs.
Dir-vos que aquesta setmana hem observat a Cabrera (i anellat) dos Lanius collurio joves (rareses Baleàriques). Un d'ells el vaig aglapir menjant-se una Sylvia Borin davall una figuera, va intentar traginar-la, però era tan feixuga que l'hi va caure i a un lloc on no la podia recuperar. L'hi vaig llançar a un lloc obert i la va agafar com si res. Atenció: els L. collurio pesaven 23.6 i 19.3 grams, mentre que algunes Sylvia borin de les que van capturar entre el 29 d'agost i el 16 de setembre arribaven als 23.4 i moltes superaven els 19 grams. Un Lanius jove afamat és capaç d'aixecar el seu propi pes! que deu fer si ha berenat bé.
Salut!
Jaume Adrover
Dir-vos que aquesta setmana hem observat a Cabrera (i anellat) dos Lanius collurio joves (rareses Baleàriques). Un d'ells el vaig aglapir menjant-se una Sylvia Borin davall una figuera, va intentar traginar-la, però era tan feixuga que l'hi va caure i a un lloc on no la podia recuperar. L'hi vaig llançar a un lloc obert i la va agafar com si res. Atenció: els L. collurio pesaven 23.6 i 19.3 grams, mentre que algunes Sylvia borin de les que van capturar entre el 29 d'agost i el 16 de setembre arribaven als 23.4 i moltes superaven els 19 grams. Un Lanius jove afamat és capaç d'aixecar el seu propi pes! que deu fer si ha berenat bé.
Salut!
Jaume Adrover
jaume adrover l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. set. 18, 2010 8:41 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
- biel servera
- Member
- Entrades: 310
- Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm