Anthus trivialis

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Anthus trivialis

Entrada Autor: Gabriel »

Com cada dimecres de 16h a 18:20h faig un recorregut, seguint la metodologia del SAC, dividit amb 10 trams... (Total del recorregut sencer 7km). Avui he pogut observar una titina, a un camp d'ametllers, posada a un arbre que he identificat com a Anthus trivialis. Seguint les recomanacions den Jose Luís Martinez, he mirat la guia durant un rato comparant A. pratensis i A. trivialis, però... com n'ho m'aclar vos faig una descripció de l'ocells i vos pos unes fotos, perquè sisplau, els entenguts en el tema m'ajudeu...

L'ocell era de la mateixa mida de les titines sorde (A. pratensis), potes de color "rosa", cella "malar" i cella damunt l'ull no tenia anell ocular... Bé vos pos le fotos:

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Les fotos no tenen massa qualitat, ja que estan fetes mab zoom digital...
Esper que hem pogueu ajudar...

S. Biel
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Ep Biel, la característica que millor separa A.pratensis d'A.trivialis (i a les diferents espècies de titines en general) és la veu. Imagin que la veu d'A.pratensis la coneixes prou bé (el típic sist-sist-sist...), el reclam d'A.trivialis és molt diferent (un piiiiizzzz llarg i molt agut).

Observant la primera foto, que és la que es veu millor, jo diria que quasi es pot assegurar del tot que has vist un A.trivialis. El bec es veu robust, les llistes dels flancs són molt més fines que les del pit i presenta una taqueta clara a la part posterior de les auriculars, poc marcada. Característiques que haurien d'eliminar A.pratensis.

Esper haver-te ajudat. Però com bé t'ha dit en Jose Luis, el millor és anar aprenent per l'experiència diària, encara que per a això es necessiti una mica més de temps. No cal córrer :-))

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Llavors es tracta d'un Anthus trivialis? no?, no ha fet cap tipus de cant ni reclam...

Moltíssimes gracies Maties!! :)

S. Biel
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
E. Amengual
Member
Entrades: 126
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:58 pm

Entrada Autor: E. Amengual »

Jo també veig un A.trivialis. Afegir a tot lo que ha escrit en Maties que l'ungla curta i corvada que sembla visible a la 3ª foto és típica de trivialis. Els pratensis la tenen més llarga i recta (l'ungla, es clar ;-D).
Edu
Respon