Avui horabaixa he vist la primera palmera canaria afectada pel becut vermell o al manco és el que m´ha semblat. Esper l´opinió dels experts.
Està a una finca entre Santa María i Bunyola. Em fa panic que el becut atravessi la barrera de muntanyes i arribi a la Vall de Sóller. Sería una catàstrofe.
Bones,
precisament tenia ganes d'escriure sobre aquest tema ja que al Port de Pollença es veuen moltes palmeres afectades supòs que per aquest mateix animalet.
Me pensava la Conselleria en feia un seguiment o estava pendent de nous focus per poder actuar i eliminar-lo el més ràpid possible precisament per intentar evitar que s'expandeixi més.
Aquesta darrera setmana he vist que a algunes lis han tallat totes les fulles i una o dues les han tapades amb un plàstic ¿?
No sé si ha estat una actuació de l'amo de la finca o què, però no estaria malament que fessin un poc més de difusió d'aquest tema.
Te tot l'aspecte de ser un atac de becut encara que hi ha fongs que provoquen aquests símptomes, una foto de detall de l'ull ens ho verificaria, d'enfora sembla vorer-se un raquis barrinat.
Si hi tornes passar fes una foto d'aprop o estira una palma si a la base del raquis veus una galeria o capolls de fibra ja pots avisar els de Sanitat vegetal, crec que per aquesta zona no se'n conexia la presència.
Aquí tens un tríptic amb algunes indicacions útils i un telèfons.
Aquest fasser està dins una finca particular tancada amb tela metàl.lica. Vaig fer les fotos des de la carretera. No hi puc entrar per a fotografiar els detalls que em senyales. Tens raó en que per aquesta zona no n´hi havía fins ara. Els responsables de Sanitat vegetal la poden veure perfectament passant, ja que està a pocs metres de la cuneta.