Dubte, ajudau-me companys !

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Dubte, ajudau-me companys !

Entrada Autor: Xavi »

Tenc un dubte gros. Des de fa molt de temps (uns 10 anys) estic treballant recopilant informació, fent fotos, escrivint, etc sobre els coleòpters de Balears. En principi la meva idea era fer-ne una publicació, un llibre. Més envant degut al gruix de l'obra se me va ocórrer treure-ho volums, per grups taxonòmics. Però ara, veient que internet és una eina de consulta he pensat en fer una web tipo herbari virtual i posar-hi la informació que tenc i que vaig obtenint. És a dir publicar-ho "on-line"
Què me recomanau? què és més pràctic? Les publicacions tenen problema de costos, a part que el tema no és comercial tampoc.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Bones tardes, Xavi:

A jo me pareix una idea excel.lent. Si fas una web d´accés gratuit, des de tot el món podràn veure ses fotos i s´informació que tu vulguis compartir.

Jo vaig aprendre sa lliçó den Joan Rita i es seu Herbari virtual, una web magnífica d´accés gratuit, en diferents idiomes, que es pot consultar lliurement des de tot el món. És una manera magnífica de fomentar es coneixement de plantes i animals, perque només s´estima lo que es coneix.

També pots obrir un Blog, que son gratuits i molt facils de fer. De fet es poden obrir en 5 minuts i acte seguit ja son visibles a internet.

Joan
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. des. 09, 2010 4:13 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Cati
Member
Entrades: 455
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Hola, Xavi
m'afegeixo a la idea que aporta en Joan, fer una web "viva" que pugui crèixer i se vagi completant a mida que puguis incorporar més informació. És una molt bona idea. I l'exemple de l'Herbari Virtual de la UIB també m'agrada molt. A més a més ens ajudarà als més impacients, com jo, a superar l'espera. Li veig altres possibilitats com que les persones que trescam el camp segur que podrem aportar observacions o fotografies de determinades espècies. Això no lleva que en un futur pròxim l'obra se pugui igualment publicar.
No oblidis, però, de quina forma podràs compensar la feinada, el temps i la dedicació a tan magna obra.

Una abraçada
Cati
Matilde
Member
Entrades: 47
Membre des de: dl. març 16, 2009 6:11 pm

Entrada Autor: Matilde »

Hola Xavi,
Si no vols fer un llibre, que seria el més guapo i tampoc t'abelleix començar un blog des de zero, jo crec que el millor que pots fer seria colaborar a Insectari Virtual.
No hi ha gaire fotos de les Balears i segur que si ho demanes es podria fer una espècie de Banc Taxonòmic específic... http://www.biodiversidadvirtual.org/ins ... t2233.html
L'enllaç que t'envie és de fotos que cap expert ha determinat científicament i encara estan a les Carpetes de Treball ja que quan algú les determina les passa al Banc Taxonòmic http://www.biodiversidadvirtual.org/ins ... -cat5.html
Matilde l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 03, 2011 5:02 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Xavi
Member

Gràcies Matilde, però ja ho faigh. De fet n'he identificades moltes també, je, je. Encara que ara fa estona. Gracis.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Xavi
Member

Matilde, als moments lliures estic identificant fotos teves de l'insectariumvirtual. Com se fa però per canviar els títols de les fotos? Supòs que només ho pot fer l'autor de les fotos. Miraho de tan en tan ok? una aferrada.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Respon