sargantana de coa llarga...

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

sargantana de coa llarga...

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots i a totes,

Avui he estat una estona per Portocolom i m'he topat amb una sargantana de coa llarga (Psamodromus algirus). Ha estat a la garriga de Sa Punta... vora s'Algar...

Hi ha una petita població d'aquesta espècie a aquella zona, passant per cala Murada i que arriba fins ben passats Els Domingos Grans, a les cales de Manacor. Molt probablement introduïda des de fa pocs anys, no és molt difícil detectar-ne alguna...

Pere
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

A qui pugui interessar i ja que va de sargantanes, al centre d'Interpretació del parc nacional de Cabrera (Colonia de sant Jordi) hi ha un grapat d'exemplars de Podarcis sicula. Se passejen per damunt la replica de l'esquelet de rorcual.
Miguel McMinn
Member
Entrades: 286
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:37 pm
Ubicació: Palma de Mallorca
Contacta:

Entrada Autor: Miguel McMinn »

Hola Biel

Se sabe como han llegado estas sargantanas a la Colonia de San Jordi.
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Uep!
Pel centre d'interpretacio s'especula si va arribar amb les plantes del jardi botanic, no ho se.
Parlant amb en Pep Amengual me comentà que se li diu sargantana de port i que es comu a aquests llocs perque embarquen i desembarquen amb facilitat, si es aixi jo ho veig delicat al ser el port mes proper a Cabrera.
Des del meu punt de vista seria interessant fer un estudi per sebre si n'hi ha per la zona fora del centre i en cas d'estar nomes alla, a hores d'ara crec que n'hi ha ben poques i serien bones de controlar. Si es cert que embarquen amb facilitat, no m'agradaria veure-les per Cabrera i que justament s'haguesin estes des d'un centre del mateix parc nacional.
Ara be, tampoc pens que s'hagin de treure les coses fora de test, lo primer seria enterar-se de si n'hi ha per mes bandes a la colonia. Jo si hi vaig per alla anire mirant i demanant a pescadors, etc.
Si al forum hi ha qualque colonier i s'hi vol posar...
Respon