Nius urbans de falzies

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Nius urbans de falzies

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Fa uns dos anys vaig veure com en realitzar la reforma d'una teulada eliminaren els forats on cada any nidificaven les falzies. Va ser trist veure i comprovar com en tornar l'estiu volaven una vegada i una altra a la cerca del forat que ja no hi era, no se'n podien avenir. Hagueren de cercar un altra lloc. Potser només és una impressió meva, però em sembla que la població de falzies al poble ha disminuïda. No en tenc dades científiques, evidentment, només la percepció. En tot cas el tema l'he encetat perquè he de realitzar reformes a ca meva, precisament a la teulada, on no han pogut criar mai perquè no hi ha lloc. Vull aprofitar la reforma, i així hem quedat amb el mestre d'obres, per obrir forats baix les teules, llevat de les que són sobre el portal, amb l'esperança que les falzies les arribin a detectar i les ocupin. Sabeu si han de ser molt fondes les cavitats? O quin diàmetre d'obertura seria la millor. Dilluns començ les obres. Gràcies. JV
Sebastià
Member
Entrades: 44
Membre des de: dj. març 12, 2009 3:23 pm
Ubicació: Pina

Entrada Autor: Sebastià »

Sobre la mida dels niarons no en tens ni la més mínima idea, però dir que a Pina, o enguany m'hi fix més o n'hi ha més.. Tot lo dia el cel és negre d'aquests ocells encalçant-se i xisclant.. Un espectacle que ja t'indica que l'estiu és aquí..
Mallorca és sa nostra mare, no sa seva puta!!

Sebastià
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Hola Joan, encara que no record a on ho he vist ,se qeu hi ha uns blocs de material de construcció que ja venen amb els forats fets perque les falzies hi puguin fer el niu
Salut
Alex
Alex
Member

Aqui tens l'enllaç del projecte falzia del Gob : http://www.gobmallorca.com/ornit/falzia.pdf
Salut
Alex
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Una informació molt valuosa i que faré servir.
Gràcies.
Alex
Member

Hola de nou, com podeu veure a Oryx hi ha una amplia oferta de nius per penjar o empotrar a les parets, esper que hi siguis a temps http://www.weboryx.com/phtml/ficha.phtm ... enu=equipo
Salut
Sebastià
Member
Entrades: 44
Membre des de: dj. març 12, 2009 3:23 pm
Ubicació: Pina

Entrada Autor: Sebastià »

A dintre del poble, devora on tenc ses gallines i es coloms, tot un espectacle de falzies volant i intentant entrar a les teulades del veinat, una casa abandonada, on hi senten les cries que les criden.. Avui hi he estat mitja hora observant aquest espectacular vol.. Un dia d'aquests els hi he de fer un vídeo.. I me repetesc, cap any n'havia vistes tantes.. El cel és negre es capvespres de Pina..

Salutacions!
Mallorca és sa nostra mare, no sa seva puta!!

Sebastià
Respon