Cistus Creticus

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
silvia
Member
Entrades: 15
Membre des de: dv. maig 23, 2008 10:43 am

Cistus Creticus

Entrada Autor: silvia »

BONES A TOTS,

AQUI TENIU UNES IMATGES DEL CISTUS CRETICUS TROBAT A CABRERA. ES SITUA A PROP DEL CAP VENTOS I COBREIX UNS DOS METRES QUADRATS.

ESPER QUE VOS AGRADI

Imatge


Imatge


PER CERT, TAMBE S´HA TROBAT CISTUS CLUSII A LA ZONA DE S´OLLA (1 PEU).
FINS AVIAT

SILVIA
Avatar de l’usuari
CCardona
Member
Entrades: 150
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:24 pm
Ubicació: Sa Pobla

Entrada Autor: CCardona »

Hola Silvia, a mi no em pareix Cistus creticus, a mi em sembla un Cistus albidus, una mica extrany però C. albidus.

Fixa't amb amb els peciols de les fulles, el C. creticus té fulles peciolades i amb una vaina que abraça la tija (la qual cosa el diferencia del C. salviifolius), en aquest cas només estan atenuades a la base com passa amb el C. albidus, y les nerviacions de la fulla tampoc son iguals. A més el C. creticus té els pétals d'un color una mica més intens.

També s'han descrit hibrits de C. albidus amb C. salviifolius que son una cosa rara parescuda a C. creticus però que no ho és.

http://herbarivirtual.uib.es/cat-uib/especie/3987.html

http://www.floraiberica.org/floraiberic ... Cistus.pdf

http://picasaweb.google.es/lh/photo/x80 ... directlink

Imatge

Gràcies i bona feina per Cabrera, a veure si trobes la Launaea

CArles
CCardona l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. maig 23, 2009 6:44 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
silvia
Member
Entrades: 15
Membre des de: dv. maig 23, 2008 10:43 am

Entrada Autor: silvia »

Hola Carles,

Moltes Gracies Per Sa Informacio. Sa Propera Setmana, Quan Entri A Cabrera, Tornare A Anar A Veure Es Cistus I Li Fere Unes Fotos Millors On Es Vegin Be Ses Caracteristiques. Aixi I Tot, Com Tu Dius, Si Que Pareix Un Hibrid. Quina Llastima!!!!

Moltes Gracies I Bona Setmana

Silvia
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Hola Silvia, si no estic equivocat aprop de la zona dels creticus (mes amunt del clot de's guix) es troben un parell d'exemplars de albidus (just abans del forn de calç). Jo aquests darrers no els he vist mai en flor i no se de cap botanic expert que hagi estat alla i pugui dir si son hibrids o no, no se m'havia ocorregut mai aixo.
De totes formes, estaria be sebre a quina de les dues localitats estan fetes, o a veure si es tracta d'una altra.
Tu que vas per alla...
Avatar de l’usuari
silvia
Member
Entrades: 15
Membre des de: dv. maig 23, 2008 10:43 am

Entrada Autor: silvia »

Hola Carles, uueeeep! Biel,

Aqui teniu unes imatges millors del Cistus:

Imatge Imatge


Imatge Imatge


Biel, al clot de´s guix hi ha una població, lluny del exemplars hibrids, molt petita amb uns cinc exemplars bastant deteriorats (ja saps) que es diferencien ben be dels peus del Cap Ventos. Aquests hibrids supos que s´han fet de C. albidus i C. monspeliensis per ses característiques que tenen pero no ho se segur. que trobau?



Altra imatge, perdonau per sa qualitat vaig tenir uns "problemillas":

Imatge

Sabeu quina planta es? Es tracta d´una Euphorbia, pero no se quina.

Gracis
Avatar de l’usuari
CCardona
Member
Entrades: 150
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:24 pm
Ubicació: Sa Pobla

Entrada Autor: CCardona »

Ben xulo que és aquest Cistus. És possible que sigui hibrid amb salviifolius més que amb monspeliensis, no?? no ho sé, fa molt mal dir això dels hibrids.

L'Euphorbia que poses és la Euphorbia maressi subsp. maressi.

CArles
Avatar de l’usuari
silvia
Member
Entrades: 15
Membre des de: dv. maig 23, 2008 10:43 am

Entrada Autor: silvia »

hola Carles,

si la Euphorbia anterior es subsp. maressi. aquesta de la imatge es subsp. balearica o?

Imatge


gracis, fins sa propera setmana....

Silvia
Avatar de l’usuari
CCardona
Member
Entrades: 150
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:24 pm
Ubicació: Sa Pobla

Entrada Autor: CCardona »

Me segueix pareixent maresii, pero no ho tenc tant clar. hauriem de veure les mesures de les fulles i bràctees.

Bona semana per Cabrera

CArles
Respon