Aixo , no es cap tema pero que mira la manera de que tots els peres s'hi fixin
S. Biel
Molt d'anys a tot els Peres
Bones: no estic segur però per mi va ser el dissabte de S. Ciriac quan va començar, i al següent dissabte, el de S. Ciril, es confirmà la debacle: el meu ordenador té un peu a la UVI i un altra a la UCI. Ara per ara no sé si se'n sortirà. És per això que ara estic escriguent des d'un portàtil que, si el me deixen a bon preu (o sigui, tirat), crec que encara el me quedaré aprofitant el que m'estalvio en no menjar res baix en calories i no beure cap beguda sense alcohol.
Aclarint abans que Joan vol dir "Juan" i que Pere vol dir "Pedro"i explicat el perquè del retràs, jo també volia felicitar a tots els Peres, sobre tot però, als amics i als socis. Desprès de l'èxit del meu missatge de refranys per S. Joan (no n'hi deu haver de Joans al fòrum!), el meu masoquisme m'impulsa a repetir amb els Peres, perquè a més he trobat una cosa curiosa: totes les dites que he trobat relacionades amb S. Pere, només són dedicades al Cucut o Cucui. No ho puc evitar, vos las passo reiterant els meus "Molts d'anys"!:
--- Per la Mare de Déu de març, el cucut surt de Roma, i per Sant Pere se n’hi torna. (Una llegenda deia que el dia de la Mare de Déu, el Papa deia una missa dedicada als cucuis i per Sant Pere -29 jun.-, una altra, per això no se’n veien abans del dia de la Mare de Déu –l’Anunciació, 25 mar.-, ni des de la vigília de Sant Pere)
--- Per Sant Pere el cucut va a veure el Sant Pare (mateixa tradició)
--- Sant Josep fa parlar el cucut i el Sant Pare el fa callar.
--- El cant del cucut, Sant Josep el porta i Sant Pere se l’emporta.
--- Sant Benet fa cantar (o parlar), el cucut i Sant Pere el fa callar
--- Per Sant Pere el cucut enrere
--- Quan canta el cucut per Sant Pere, fam espera
--- Si sents el cucui per Sant Pere, mal any espera
--- No és nat ni naixerà qui per Sant Pere sentirà el cucut cantar
Apa!, com és habitual, res a veure amb l'Ornitologia però és entranyable i curiós.
... i que el dilluns passéssiu un bon dia!. Jesús
P.S./ Algú dels que sabeu com un pot incloure als missatges al fòrum, canvis de model de lletra, cursives, negretes, subratllats, etc., em podria indicar com és fa en el cas de que no sigui molt complicat (ja sabeu que som molt major per algunes coses). Gràcies anticipades.
Aclarint abans que Joan vol dir "Juan" i que Pere vol dir "Pedro"i explicat el perquè del retràs, jo també volia felicitar a tots els Peres, sobre tot però, als amics i als socis. Desprès de l'èxit del meu missatge de refranys per S. Joan (no n'hi deu haver de Joans al fòrum!), el meu masoquisme m'impulsa a repetir amb els Peres, perquè a més he trobat una cosa curiosa: totes les dites que he trobat relacionades amb S. Pere, només són dedicades al Cucut o Cucui. No ho puc evitar, vos las passo reiterant els meus "Molts d'anys"!:
--- Per la Mare de Déu de març, el cucut surt de Roma, i per Sant Pere se n’hi torna. (Una llegenda deia que el dia de la Mare de Déu, el Papa deia una missa dedicada als cucuis i per Sant Pere -29 jun.-, una altra, per això no se’n veien abans del dia de la Mare de Déu –l’Anunciació, 25 mar.-, ni des de la vigília de Sant Pere)
--- Per Sant Pere el cucut va a veure el Sant Pare (mateixa tradició)
--- Sant Josep fa parlar el cucut i el Sant Pare el fa callar.
--- El cant del cucut, Sant Josep el porta i Sant Pere se l’emporta.
--- Sant Benet fa cantar (o parlar), el cucut i Sant Pere el fa callar
--- Per Sant Pere el cucut enrere
--- Quan canta el cucut per Sant Pere, fam espera
--- Si sents el cucui per Sant Pere, mal any espera
--- No és nat ni naixerà qui per Sant Pere sentirà el cucut cantar
Apa!, com és habitual, res a veure amb l'Ornitologia però és entranyable i curiós.
... i que el dilluns passéssiu un bon dia!. Jesús
P.S./ Algú dels que sabeu com un pot incloure als missatges al fòrum, canvis de model de lletra, cursives, negretes, subratllats, etc., em podria indicar com és fa en el cas de que no sigui molt complicat (ja sabeu que som molt major per algunes coses). Gràcies anticipades.
Tots jorns aprench e desaprench ensemps (Jordi de Sant Jordi. S. XV)