Poden ser de geneta? Estaven al penyal marí que hi ha just davall el far de Formentor, desconec si la informació pot ser interessant (per al bioatles?) o no.
Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Jo també vaig veure els excrements al Far, però també tres deposicions més fresques damunt l'asfalt al llarg dels 300 mts. que vaig caminar per la carretera, des de prop del far cap a l'interior de la península. Volia fotografiar el clavell de penyal que ara està florit a un petit penya-segat obert per la mateixa carretera, i durant el trajecte a peu els vaig veure. A mi me pareixen de mart, però els experts diran.
Salut!
Cati
Cati l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 10, 2009 10:53 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Els excrements de geneta que jo he trobat, les he trobat amb gran quantitat. Ben aplegats, no dispersos. De color grisenc i localitzats a llocs molt ben situats quan a visualització de l'entorn. Llocs molt poc transitats, molt tranquils i amb grans vistes.
Joan Vicenç l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 10, 2009 7:05 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Jo crec que són de mart. De fet en aquesta època de l'any s'etiborren de figues i els excrements estan plens de pinyolets de figa. Els excrements de geneta són més allargats i compactes, de color gris, quasi sempre amb pèl ben espitjat.
Ep, gràcies! Vaig pensar que podien ser de geneta ja que no tots els excrements eren del mateix dia. A part dels més foscos i plens de pinyols de figa, just davall n'hi havia altres de secs i blanquinosos (se'n veu algun a la foto ampliada). Ara ja veig que anava equivocat.
Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Hola, Maties!
És clar que es tracta d'una cita important! De fet, enguany teníem pensat treure la fitxa del mart. Desgraciadament, maldament ens van arribant dades, consideram que el mapa encara s'ha de completar més, i ho farem l'any que ve. Serà una fitxa ben interessant, i es podrà comprovar visualment com l'espècie s'està desplaçant des de la Serra de Tramuntana cap al pla, a la cerca de nous hàbitats. Totes les cites són importants, jo sempre ho dic, des d'un pi o una mata fins a l'orquídia més rara, perquè tot suposa incrementar el coneixement de la distribució de les espècies. El mes que ve feim comptes treure les 30 fitxes de la 4a edició. Ja us informarem per si estau interessats en tenir-les.
Una abraçada a tots i moltes gràcies per la cita!
Respecte a l'avanç de la marta des de la Serra cap al sud. Crec que això ja ho va notar en Clavenguer quan va venir a estudiar aquesta espècie a principis dels 90. Hi ha vàries quadrícules de 5x5 que així ho constaten al sud.
Ara bé amb això també hem d'anar molt alerta perquè no podem comparar distribucions si no es mostreja amb un mateix esforç, simplement es poden fer apreciacions. I les apreciacions són apreciacions, no són fet comprovats.
Ivan, ja saps que ens oferirem a ajudar-vos amb el tema de la fitxa del mart i les dades que tenim!!!!, .....
Una aferrada
Sam
Paratge Serra Tramuntana l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 17, 2009 9:27 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Bones Maties,
si et serveix, quan trobis una cagarada de mart/geneta, si l'ensumes veuràs que les de mart gairebé no fan olor i les de geneta són molt pudents.
"Cagarruteros" de geneta jo n'he trobat a llocs molt amagats i ombrívols d'alzinar, per ex. sobre una alzina morta i esqueixada a baix de la soca, però la majoria els he trobats a llocs elevats, punts que són com a atalaies i amb molt bona vista, amb això coincideixo amb en Joan V., cerquen llocs amb molt de domini del territori. Son sibarites en aquest sentit.