Hola forers.
Mem si algú em pot ajudar a identificar un aucell que he vist 2 vegades..., i me té intrigat. Amb la guia no trob res clar.
- Prop de Sta maria, fa uns dies, a les 6 de la tarda (entrada ja de fosca), vent moderat. A uns 80 metres d´altura va passar una parella d´un aucell del tamany d´un falcó (per dir algo), volaven fent cercles peró molt petits (2-3 metres de diametre), sense parar, un rera l´altre, pareixia anaven fermats per un fil. Es deixaven dur per el vent, i bastant aviat ja q feia bastant de vent. No feien cap volada recte..., només cercles i més cercles..., com si anassin gats. No duia prismátics peró els vaig poder veure una bona estona. Le ales eren primes, i forma estilitzada, per dir algo forma de falcó o xoriguer, pero no ho eren, pareixien molt lleugers...molt, peró no era un tipus d´agró tampoc, ni d´aprop.
- Fa uns 8 anys, al més de febrer, al mateix lloc i hora, vaig veure el q crec era la mateixa especie..., pero aquell dia no feia gens de vent..., i havien de batre les ales..., i cada vegada q ho feien, feia renou " plas-plas" ..., com si aplaudissin. També eren 2 exemplars aquella vegada.
Tb me vaig quedar amb les ganes de saber q era...
estic bastant segur de q era la mateixa especie.
está clar q és una especie nocturna o crepuscular..., pq de dia, mai ho he tornat a veure.
Mem si algú em pot donar una má.
salutacions.
Gil
Ajuda per identificació
- Gil Panadés
- Member
- Entrades: 202
- Membre des de: dc. gen. 09, 2008 8:45 am
- Gil Panadés
- Member
- Entrades: 202
- Membre des de: dc. gen. 09, 2008 8:45 am
- Maties Rebassa
- Member
- Entrades: 1030
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm
Gil, per la descripció que em vares fer de les aus (molt lleugeres, ales en punta, crepusculars, fent "aplausos", etc.), vaig pensar en els enganyapastors. Però com bé saps, aquestes aus en teoria no han de ser per aquí ara a l'hivern.
Soc incapaç de dir què eren, em sap greu.
Però si les has vistes 2 vegades, perquè no 3? A la propera segur que les pots identificar. Les aus solen ser de costums bastant fixes, per ventura tornin a fer el mateix a la mateixa hora, qui sap...
Salut!
Soc incapaç de dir què eren, em sap greu.
Però si les has vistes 2 vegades, perquè no 3? A la propera segur que les pots identificar. Les aus solen ser de costums bastant fixes, per ventura tornin a fer el mateix a la mateixa hora, qui sap...
Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Original of the species, U2