Colibris a Mallorca?

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Colibris a Mallorca?

Entrada Autor: joem »

Acabo de veure aquest video a Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=mcZxxRPqryY

Es real? hi ha colibris a alguns jardins o restaurants de Mallorca? Teniau noticies?
A mi em sembla que es un borinot enorme, però el text diu que no, que era un ocell... I en aquests temps d'exotiques i coses rares, no m'extranyaria que algu hagi duit de California o d'alla on sigui, gent capaç d'aixo i mes hi ha.
Salut
joem l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. feb. 20, 2010 12:36 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Je je je, molt bona aquesta, Pep :)

És un borino ros (Macroglossum stellatarum), com bé has dit tu. En anglès li diuen Hummingbird Hawk-moth, per ventura això ha creat alguna confusió? Això i una bona capacitat imaginativa per part de la persona que els va veure (diu que n'hi havia uns quants) :P
Maties Rebassa l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. feb. 20, 2010 3:33 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Uep...Pep y Maties, bueno y demás foreros.

ESTA ES DE LAS COSAS GRACIOSAS DEL AÑO.

He ojeado la Guía de Turismo Ornitológico y......NO SALE EN NINGÚN RECORRIDO... y que conste que es una especie de "colibrí" muy común en Mallorca en algunas zonas y épocas.

Vaya descuido hemos tenido...si no llega a ser por este video.

UN ABRAZO

JOSE LUIS MARTINEZ
Avatar de l’usuari
Francesca
Member
Entrades: 38
Membre des de: dl. juny 29, 2009 9:55 pm
Contacta:

Entrada Autor: Francesca »

"Colibrís"...no, però si el busqueret d'abatzer (tallareta vulgar), segueix "libant" les flors d'ametller amb aquest entusiasme, pot ser tendrem un "colibrí" per Mallorca, el diumenge passat vaig anar a visitar les abelles i sempre mir la flora del voltant, pensant que les flors d'ametller estarien farcides d'abelles la sorpresa va ser comprovar com un busqueret anava de flor en flor sucant el nectar (un altre competidor de les meves pobres abelles que no acaben d'arrencar) va ser una escena digna de contemplar.

Agraïria si qualcú em pot donar més informació sobre aquest comportament.

Salut i força.
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Francesca,

Aquest tema ja s'ha comentat abans a foruamus i també han sortit fotos d'aucells libant nectar o menjant parts de les flors (bursquerets i ull de bous, crec recordar). És un succés relativament freqüent. A veure si qualcú sap trobar el missatges anterior a on es va xerrar d'això.

No obstant, aquesta observació i d'altres semblants val la pena penjar-les al foro.

Salut,

Jordi
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Hola Francesca.

Pues sí, en estos últimos días de invierno le han salido unos competidores a tus abejas.

Algunas aves, con la intención de conseguir vitaminas y "carotenos" "liban" del polén que tienen disponible pues necesitan ponerse fuertes antes de realizar su viaje migratorio.

En las Estaciones de Esfuerzo Constante que Espais de Natura Balear tiene instaladas en los parques naturales de Mallorca (estaciones de anillamiento para el seguimiento de paseriformes), se suelen capturar aves, especialmente paseriformes con la cara llena de polen.

Es una forma como otra cualquiera de conseguir fuerzas suficientes para llegar a sus áreas de reproducción.

UN ABRAZO

JOSE LUIS MARTINEZ
Respon