Llambritja?
Llambritja?
Avui de matí, passejant per Cala Gamba (Palma), he vist damunt la mar, molt a prop de la vorera, un ocell que no era amb seguretat cap gavina. Era blanc, no molt gros, amb el cap negre -a damunt- i el bec llarguet també negre (almanco m'ho ha semblat; potser no ho he vist bé pel reflex del sol), i crec que també tenia la punta de la coa negra. Desgraciadament, com que no duia cap màquina de fer fotos no l'he pogut fotografiar. Del color blanc i del cap negre, n'estic segur; del bec i de la coa, no tant, perquè són molt prims i amb el reflex del sol no es veu bé. L'únic ocell que s'hi sembla, en les descripcions, és la llambritja (Sterna hirundo), però em fa dubtar que ho sigui el fet que, segons J. Maluquer ('Ocells de les terres cat.'), aquesta té el mantell gris clar (a mi m'ha semblat ben blanc) i capell negre a l'estiu (i ara som a l'hivern); del color de la coa, ningú no en parla. Qualcú em pot assegurar que era realment una llambritja o creis que devia ser un altre ocell? Gràcies!
- Pere Vicens
- Member
- Entrades: 696
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
- Ubicació: Inca
Hola.
Jo també pens com en Xavier que el més probable és que es tracti d'una llambritja d'hivern (Thalasseus sandvicensis). Si cerques imatges d'aquesta espècie podras comparar el què recordes amb el què has vist.
El que no quadra és la punta de la coa... no és negre, però tampoc ho tens per bens segur... (encara que podria estar tacada)
Pere
Jo també pens com en Xavier que el més probable és que es tracti d'una llambritja d'hivern (Thalasseus sandvicensis). Si cerques imatges d'aquesta espècie podras comparar el què recordes amb el què has vist.
El que no quadra és la punta de la coa... no és negre, però tampoc ho tens per bens segur... (encara que podria estar tacada)
Pere