Ahir vaig anar a fer una volta pel Castell de Santueri i vaig trobar aquesta planteta que no havía vist mai. Creix a plè sol mirant cap al Sud. Les seves fulles fan una oloreta medicinal. No tenía flors encara, només poncelles i fruits secs. Pareix una labiada. La coneixeu?
Moltíssimes gràcies, Miquel Àngel. He mirat la fitxa del Teucrium flavum a l´Herbari del Mediterrani Occidental de´n Joan Rita i tot coincideix en que ho és. Anomena dues subespècies, una amb les fulles un poc pubescens a l´anvers (ssp. glaucum) i l´altre amb l´anvers brillant i glabre (ssp. flavum). Així doncs la planteta que vaig trobar ahir a les roques dels voltants del castell de Santueri és Teucrium flavum ssp. flavum, anomenada popularment com frígola groga, herba grossera o cordial, amb usos medicinals.
Ara ja conec una nova planta i ja puc posar les fotos a la Galería de fotos de la meva web.
Moltes gràcies, Miquel Àngel. Que passis un bon diumenge: Joan
Ui, Pere, hem contestat al mateix temps i no he tengut temps de veure la teva resposta. Efectivament, el Teucrium chamaedrys ssp. pinnatifidum s´assembla moltíssim, però és molt més petit. El conec des de l´any passat perque el vaig trobar per primera vegada dins el trocet de muntanya adjacent al meu hort-jardí. N´hi ha de flors rosades i de flors blanques. Mira les fotos que li vaig fer:
Moltes gràcies també, Pere, pel teu interès. Que passis un bon diumenge: Joan