Son Bosc, escarabats i falcons

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Biel Perelló
Member
Entrades: 120
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:46 pm
Ubicació: Pollença
Contacta:

Son Bosc, escarabats i falcons

Entrada Autor: Biel Perelló »

Vaig gaudir d'allò més bé de la sortida d'ahir a Son Bosc, a pesar de que vaig trobar el camí un poc llarg (coses de la salut) va valer la pena passejar per s'Albufera amb tan bona i experta companyia i amb tan bon ambient. Jo em quedo amb la imatge de l'escarabat (Polyphylla fullo) que en rafel Mas va treure de dins el "tapper" al Pont dels Anglesos, va ésser fantàstic, quines cares !! ... li va faltar només treure el falcó marí (Falco eleonorae), al manco una fotocòpia a escala :-))
No som expert en recomptes, però diria que es veren un mínim d'una vintena de falcons marins, es pogueren veure captures en vol i com es menjaven els escarabats en l'aire... quina passada !!. La reixa que delimita el camp d'acció de les obres del golf era un emprenyo, però també es veren clarament les sortides dels escarabats de molt aprop o com caminaven pel terra, fins i tot escoltar el seu "cant" o gemec pel que li pot passar al seu territori.
Res, que enhorabona a l'organització, en especial a Rafel Mas i a Manolo Suárez que va fer possible que arribés d'hora a prendre la píndola :-))
Esperem que no sigui el darrer d'any en que vegem aquest espectacle !

Salut !

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Biel Perelló l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. juny 13, 2010 9:52 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Biel J. Perelló i Coll / Pollença - Mallorca / http://www.bielperello.com
--------------------------------------------------------------------------------
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

Entrada Autor: jaume adrover »

Quina ràbia, m'ho vaig perdre!

Enhorabona Rafel i tothom, és una passa més cap a la protecció de Son Bosc, no ho dubteu.

Avui matí a les 10:30 hem contat 27 Falcons marins a Maria de la Salut, tots alhora, just vora el restaurant Ses Tarragones. Caçaven insectes al vol damunt el blat i la civada.

Salut

Jaume Adrover
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones,
moltes de gràcies Biel per les fotos que has penjat. Sé ben cert que has fet el que has pogut amb el photoshop ;)) però un té la cara que té :))) Al manco duia les ungles netes (amb una mostela però netes)

Estic molt content de la gentada que va venir. Me sap un greuer have fet esperar a tothom per mor dels periodistes que ens enredaren una mica. Supòs que els que venguereu ho sabreu disculpar, era per una bona causa. Me va agradar molt veure tantes de cares noves.
El merit de l'èxit, és com sempre dels falcons. Gràcies a tots! Gràcies als que fereu viatges de cotxes (potser algún de bades).
Però vull donar les Gràcies a na Margalida Roig, Tonina Siquier, Toni Muñoz, Manolo Suárez, Xavi Llabrés, Cristina Fiol i Gemma per donar-me un parell de mans. I també, com no, a la direcció del parc per facilitar-nos la realització de l'excursió.

Avui capvespre sobre les 21h sobre Son Ferragut, (T.M. Sa Pobla?) prop de la pedrera que està entre Crestatx i Gaieta: 30 Falcons marins caçant insectes a molta alçada.

salut!
SON BOSC PARC NATURAL JA!
Manolo
Member
Entrades: 140
Membre des de: dc. gen. 23, 2008 7:52 pm

Entrada Autor: Manolo »

Enhorabona per la sortida, va anar molt be.
Me va agradar veure gent que feia temps que no veia i alguns de nous :-)
Falcons bastants, no feien núvols sinó que anaven passant bastant aviat cap a una direcció i cap a l'altra, agafant els escarabats de Sant Joan i altres coses mes petites.

salut

Manolo
PD - de lo millor veure en Biel Perelló seguint el ritme de tots fins el final ;-)
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

La salida de halcones de eleonor en son Bosc, no solo se esta convirtiendo en uno de los mayores espectáculos de la avifauna balear sino en uno de los mejores puntos de encuentro para un montón de "piraos ornitólogos" que hace mucho tiempo que no se ven.

¿y si para el año que viene (si nos dejan los hoteleros / PP / UM) hacemos un llamamiento internacional a ver que es capaz de mover un halcón de eleonor?. La publicidad podría empezar en enero y en diversas ONG,s de Europa y la península, estoy casi seguro que nos sorprendería la repercusión internacional de este hecho.

Ya de paso que estos turistas le expliquen a los directores de los hoteles de Platja de Muro para que han venido.

Enhorabuena a todos los que cada día haceís un poco más agradable este planeta y a escala local a Rafel que su entusiasmo y su "sonrisa" permanezca con la misma fuerza de voluntad que la que muestra Biel Perelló, que a pesar de los pesares, sigue al pie del cañon.

UN ABRAZO

JOSE LUIS MARTINEZ
Respon