Cama-rotja nidificant a Ses Salines

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

Cama-rotja nidificant a Ses Salines

Entrada Autor: jaume adrover »

Hola

Avui migdia a Ses Salinetes de Sa colònia de Sant Jordi, hi havia una colla de Cames-rotjes (Tringa totanus) amb dos polls crescudets, però que encara no volaven. Eren a la banda est, escurant el fang. No sé si algú del fòrum te cites de nidificació a Ses Salinetes, probablement si. Dins el període de l'atles de nidificants (2003-2008) de Mallorca i Cabrera, crec recordar que no hi havia cites, almanco segures a aquesta localitat, per això m'ha semblat interessant comentar-ho ací.

Hi havia almanco 4 colles d'avisadors o cames-llargues (H himantopus) amb polls, una de les colles amb 3 pollel·los.

Salut

Jaume Adrover
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Jaume i resta de forers,

Jo faig un seguiment bastant regular de les salines de s'Avall, que és el nom d'aquestes petites salines encara en explotació, i estic quasi segur de que no hi havia cap cita de nidificació de Tringa totanus. Les úniques nidifcants que jo he vist són l'avisador (H.himantopus), amb un desena de colles i el corriol camanegre (amb unes quantes colles que nien en un període bastant dilatat, ja que encara fan postes al mes de juliol). També es veuen alguns (pocs) xàtxeros grocs (Motacilla flava), que suposo que nien, encara que no tinc dades segures.
Espero que qualque any s'animin les ànneres blanques (T.tadorna) i que també arribin els becs d'alena, ja que les poblacions d’ambdues espècies al Salobrar han crescut molt en els darrers anys.

És una dada molt interessant la que has obtingut, enhorabona!!

Salut,

Jordi
Chavdar Gechev
Member
Entrades: 16
Membre des de: ds. jul. 26, 2008 5:09 pm
Ubicació: Son Rapinya (Mallorca)

Entrada Autor: Chavdar Gechev »

Hola Jordi,
En mis visitas del salobrar este año,conte como unos 15 pollos de Taro blanco,esto si las Avocetas todavia no nidifican por la zona o no se ven.
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Chavdar,

Efectivamente, en el Salobrar los tarros crian y muy bien. Las avocetas a lo mejor no las vistes criando porqué la mayoría están en la zona sur, pero si que crían y ahora tienen pollos crecidos.

¡A ver cuando nos vuelves a deleitar con tus fotos!

Un saludo,

Jordi
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

Entrada Autor: jaume adrover »

Hola

Efectivament, a la zona sud de Es Salobrar ahir hi havia uns 25 polls, ben grossos de ànnera blanca (T. tadorna). No vaig veure polls de bec d'alena (R. avosseta) però hi havia almanco 35 exemplars, suposo que adults sols a dues de les basses de la banda de ponent, fent trull de bon de veres.

Te raó en Jordi, el topònim correcte me sembla que és: Ses Salines de s'Avall.

Salut

Jaume
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Un detall d'un jovenet que he vist avui a la zona, imagin que és un dels que han nascut allà. Estava acompanyat d'un adult, llàstina que mirava cap a una altra banda:

Imatge

A part d'això, hi havia molts picaplatges, avisadors, i els següents corriols migrants:

19 C.ferruginea
3 C.minuta
2 C.alpina

També una xivitona i adults i juvenils de gavina roja (cap anellada).

Salut,
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Respon