Hola
Avui migdia a Ses Salinetes de Sa colònia de Sant Jordi, hi havia una colla de Cames-rotjes (Tringa totanus) amb dos polls crescudets, però que encara no volaven. Eren a la banda est, escurant el fang. No sé si algú del fòrum te cites de nidificació a Ses Salinetes, probablement si. Dins el període de l'atles de nidificants (2003-2008) de Mallorca i Cabrera, crec recordar que no hi havia cites, almanco segures a aquesta localitat, per això m'ha semblat interessant comentar-ho ací.
Hi havia almanco 4 colles d'avisadors o cames-llargues (H himantopus) amb polls, una de les colles amb 3 pollel·los.
Salut
Jaume Adrover
Cama-rotja nidificant a Ses Salines
- jaume adrover
- Member
- Entrades: 308
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm
Cama-rotja nidificant a Ses Salines
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
- jordi muntaner
- Member
- Entrades: 523
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm
Hola Jaume i resta de forers,
Jo faig un seguiment bastant regular de les salines de s'Avall, que és el nom d'aquestes petites salines encara en explotació, i estic quasi segur de que no hi havia cap cita de nidificació de Tringa totanus. Les úniques nidifcants que jo he vist són l'avisador (H.himantopus), amb un desena de colles i el corriol camanegre (amb unes quantes colles que nien en un període bastant dilatat, ja que encara fan postes al mes de juliol). També es veuen alguns (pocs) xàtxeros grocs (Motacilla flava), que suposo que nien, encara que no tinc dades segures.
Espero que qualque any s'animin les ànneres blanques (T.tadorna) i que també arribin els becs d'alena, ja que les poblacions d’ambdues espècies al Salobrar han crescut molt en els darrers anys.
És una dada molt interessant la que has obtingut, enhorabona!!
Salut,
Jordi
Jo faig un seguiment bastant regular de les salines de s'Avall, que és el nom d'aquestes petites salines encara en explotació, i estic quasi segur de que no hi havia cap cita de nidificació de Tringa totanus. Les úniques nidifcants que jo he vist són l'avisador (H.himantopus), amb un desena de colles i el corriol camanegre (amb unes quantes colles que nien en un període bastant dilatat, ja que encara fan postes al mes de juliol). També es veuen alguns (pocs) xàtxeros grocs (Motacilla flava), que suposo que nien, encara que no tinc dades segures.
Espero que qualque any s'animin les ànneres blanques (T.tadorna) i que també arribin els becs d'alena, ja que les poblacions d’ambdues espècies al Salobrar han crescut molt en els darrers anys.
És una dada molt interessant la que has obtingut, enhorabona!!
Salut,
Jordi
- Chavdar Gechev
- Member
- Entrades: 16
- Membre des de: ds. jul. 26, 2008 5:09 pm
- Ubicació: Son Rapinya (Mallorca)
- jordi muntaner
- Member
- Entrades: 523
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm
- jaume adrover
- Member
- Entrades: 308
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm
Hola
Efectivament, a la zona sud de Es Salobrar ahir hi havia uns 25 polls, ben grossos de ànnera blanca (T. tadorna). No vaig veure polls de bec d'alena (R. avosseta) però hi havia almanco 35 exemplars, suposo que adults sols a dues de les basses de la banda de ponent, fent trull de bon de veres.
Te raó en Jordi, el topònim correcte me sembla que és: Ses Salines de s'Avall.
Salut
Jaume
Efectivament, a la zona sud de Es Salobrar ahir hi havia uns 25 polls, ben grossos de ànnera blanca (T. tadorna). No vaig veure polls de bec d'alena (R. avosseta) però hi havia almanco 35 exemplars, suposo que adults sols a dues de les basses de la banda de ponent, fent trull de bon de veres.
Te raó en Jordi, el topònim correcte me sembla que és: Ses Salines de s'Avall.
Salut
Jaume
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
- Maties Rebassa
- Member
- Entrades: 1030
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm
Un detall d'un jovenet que he vist avui a la zona, imagin que és un dels que han nascut allà. Estava acompanyat d'un adult, llàstina que mirava cap a una altra banda:

A part d'això, hi havia molts picaplatges, avisadors, i els següents corriols migrants:
19 C.ferruginea
3 C.minuta
2 C.alpina
També una xivitona i adults i juvenils de gavina roja (cap anellada).
Salut,

A part d'això, hi havia molts picaplatges, avisadors, i els següents corriols migrants:
19 C.ferruginea
3 C.minuta
2 C.alpina
També una xivitona i adults i juvenils de gavina roja (cap anellada).
Salut,
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Original of the species, U2