Flipant un L. falcinellus

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Flipant un L. falcinellus

Entrada Autor: Gabriel »

Hola a tothom , m'acaba de cridar en Jose Luis Martinez desde el salobrar diguent-me que ell, en Samuel Pinya i n'Steve nicoll estaven vegent a un exemplar de "Correlimos falcinelo" (Limicola falcinelus) molt simple al Salobrar de Campos , es impresionant!!!!

Després supós que ja posaran més informació i fotos!!! :)
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Jose Luis Martinez

Entrada Autor: Jose Luis Martinez »

Pues sí foreros.

La primera cita de correlimos falcinelo (Limicola fascinellus) para Baleares ya está en marcha. Siento no poderos poner las fotos, pero Samuel Piña fue el más rápido en desenfundar y la luz no era muy buena, asi que hay que darle un poco de tiempo para tratarlas y ponerlas. Steve Nicoll y yo estabamos flipando con el "bicho" que estuvo a 15 metros de nosotros como 25 minutos.
Se trataba de un joven nacido este año (todo el plumaje estaba impecable, sin desgaste) y la verdad es que no tenía ningún miedo, pues al ser levantado por un rascón (Rallus aquaticus) se puso a tan solo 8 metros de nuestros prismáticos.

Estaba claro que tarde o temprano una especie como esta, cuyas citas se acumulan en España principalmente en el Mediterráneo tenía que aparecer en Baleares y no podía ser otro lugar que el impresionante Salobrar.

Salobrar PARC NATURAL ¡YA!

JOSE LUIS MARTINEZ
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Ep, enhorabuena a los premiados :-)))

Saludos,
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

ALA! vaya bimbo insular!
Enhorabuena!!
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Steve
Member
Entrades: 267
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:30 pm
Ubicació: Baleares
Contacta:

Entrada Autor: Steve »

Vaya Biel....te nos has adelantado ;)

Pues sí, llevamos una semanita la mas de movida en cuanto a cosas interesantes.
El lunes en compañía de Biel, Jose Luis y Cris Fiol en la fuente de Son Creus en plena sierra capturamos para el anillamiento científico un ejemplar de mosquitero común Phylloscopus collybita. Al poder tenerlo en mano comprobamos que era un adulto (no nacido este año) acabando la muda completa postnupcial, es decir un indicio bastante probable de haber críado aquí. Asimismo tuvimos también la fortuna de anillar un petirrojo joven del año acabando la muda postjuvenil...un ropit mallorquín!
Como ya ha comentado Jose Luis, ayer fue llegar al Salobrar y besar al santo, una Limicola fascinellus! Todos sabemos que las limicolas ya son complicados de por sí para observar e identificar, pero hay que admitir que esta ave nos lo puso todo en bandeja....10 metros del camino, totalmente pasota de nuestra presencia, creo que le decís "ximple" en mallorquí... (vamos que no se inmutaba con nosotros, ni siquiera cuando empezamos a gritar de emoción ;)). Pudimos así disfrutar del descubrimiento mas de 25min tranquilamente con el telescopio y prismáticos y la guía en mano. Un ejemplar de libro!

Un saludo a todos

St
Steve l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 10, 2010 8:55 am, en total s’ha editat 1 vegada.
"No es bonito...solo parece bonito"

Mallorca Bird Ringing Blog:
http://birdringing-mallorca.blogspot.com/
Maties Rebassa
Member

Els que no podem anar demà al Salobrar esteim esperant ansiosos les fotos :-))

Aquests darrers 2 dies pareix que hi ha hagut una forta entrada de limícoles "raros" a la costa mediterrània de la P.I. S'han vist bastants Calidris melanotos i Tryngites subruficollis, a més d'altres espècies interessants. És un molt bon moment idò per anar (sobretot a mitjan horabaixa, que és quan aquestes aus sedimenten) a goles de torrents, petites basses, salines, i per suposat al Salobrar.

Sort!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Jose Luis Martinez

Samueeeeeeeeeeeeeeeeeeeel, anda no te hagas más de rogar, queremos verlas, queremos verlas, queremos verlas.

Pues si Maties, tiene pinta de que se presenta un septiembre y octubre bonito para hacer algún que otro TACHING raro en nuestra guía de campo.

Habrá que mirar con detenimiento.

UN ABRAZO

JOSE LUIS MARTINEZ
Jose Luis Martinez

Hola foreros.

Despues de revisar las fotos que me ha enviado Samuel(siento no haberte podido avisar antes) creo que me he equivocado en la identificación de este ejemplar de un "supuesto" limicola falcinellus.

Se trata de un joven de correlimos pectoral (Calidris melanotos).

Espero que sepais perdonar este error que solo me pertenece a mi, que desde el principio de la observación di por hecho que se trataba de limicola falcinellus.
Steve y Samuel, seguramente se dejaron llevar por "la supuesta mayor experiencia" del que escribe este mensaje.

No se subir las fotos, pero Eduard Amengual, un experto en identificación de procedencia balear, me lo acaba de confirmar.

UN ABRAZO y mil disculpas por el error.

UN ABRAZO

JOSE LUIS MARTINEZ
E. Amengual
Member
Entrades: 126
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:58 pm

Entrada Autor: E. Amengual »

Bueno, Calidris melanotos (tiesa je je) ya está bien. Tampoco vamos a llorar, un bicho cojonudo igualmente. Enhorabuena maifrén, en todo caso se trata de un migrante neártico o siberiano, que de ambos lados puede llegar, del que como es de esperar hay muy pocas citas a ses Illes.
Salut,
Edu
E. Amengual l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. set. 11, 2010 11:19 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Jose Luis Martinez

Gracias Eduard, como siempre un caballero de ses Illes Balears.

En el fondo para mi es un "bimbo" igual, me joroba un poco por la gente que cree en mi para poder enseñarles, aunque saben que siempre les digo que este mundillo es pura ética y que incluso lo que yo digo hay que ponerlo en suspenso hasta que se compruebe que eso es cierto.

Espero explicarme bien, pero esta vez la he "metido hasta el fondo".

Gracias campeón por tú apoyo. Eres un fenomeno y seguiré aprendiendo.

UN ABRAZO (con el permiso de todos los foreros en especial para Eduard)

JOSE LUIS MARTINEZ
Cristina
Member
Entrades: 150
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 1:41 pm
Ubicació: Port de Sóller
Contacta:

Entrada Autor: Cristina »

ooooooh, pua pua puaaaa!

Bueno chicos, en otra ocasión será, que como dicen "quien tiene boca, en este caso ojos, se equivoca"

Si os sirve de consuelo yo nunca he visto un C. melanotos...

Un beso.

Cristina.
Juan J. Bazán
Member
Entrades: 1134
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:45 pm
Ubicació: Son Rapinya (Palma)

Entrada Autor: Juan J. Bazán »

Pues sí, solo se equivoca el que se moja, el que se arriesga. Yo tampoco vi nunca al falcinello, ni al melanotos, ni al roquero rojo ese que todo el mundo ve por el Puig Major y Cuber, ni al chorlito carambolo ese, ni...
No hay nada en lo que las aves difieran más de los humanos que en la forma en la que pueden construir, y dejar el paisaje tal como estaba antes. Robert Lynd.
E. Amengual
Member

He ficat al meu flickr una de les fotos der bisho:

http://www.flickr.com/photos/36546142@N05/4980351137/
Steve
Member
Entrades: 267
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:30 pm
Ubicació: Baleares
Contacta:

Entrada Autor: Steve »

jajaja, a mí en Salobrar me decís que estoy viendo un pingüino emperador también me lo creo. Allí cualquier cosa es posible Jose!

Un abrazo!!
"No es bonito...solo parece bonito"

Mallorca Bird Ringing Blog:
http://birdringing-mallorca.blogspot.com/
Gabriel
Member
Contacta:

Hola, no vaig poder posar les fotos però el disabte 11/9/10 de 17 a 20 h, en Lalo Ventoso i jo anarem al Salobrar de Campos (Més tard posaré la llista d'espècies observades al missatge "Salobrar de Campos")

Allà, sobre les 19h amb una llum espectacular, ja que ens trobavem amb el sol a l'esquena, poguerem gaudir de veure un impressionant jove de Territ pectoral / Correlimos pectoral - (Calidris melanotos) de llibre, tant que una de les meves frases al identificarlo va ser "És com si haguessin tret l'ocell de la guia"

Bé el més xulo , LES FOTOS: :)

Imatge
Aqui una imatge petita per millorar resolució:
Imatge
I aqui tamany més mitjà:
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Esper que vos agradin son fetes algunes amb zoom digital i totes de algo parescut al digiscoping...

RAREZA!!!!!

S: BIEL

Gabriel
Member
Contacta:

Ahir a la albufera de Valéncia veren 6 ex de Calidris melanotos junts, tots joves.

Maties Rebassa
Member

Efectivament Biel, a la Península segueix l'allau de melanotos i altres bitxos rars, amb xifres molt més elevades que en anys anteriors. Atenció amb els limícoles i amb els xàtxeros aquests dies (altament recomanable anar a les pre-colgades de xàtxeros grocs), que pot haver-hi més sorpreses.
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola a tots,

Aquest dematí he vist.......

dos (2) Calidris melanotos al Salobrar !!

El primer estava aturat, dormitant i fent-se net, a una barra a la zona sud i l'he vist amb el telescopi més o manco perpendicularment a la barra, des del camí asfaltat que va cap a es Trenc. Després l'he vist amb telescopi una estona caminant per la mateixa barra que pega a unes corbes del camí, fins que s'ha ocultat darrera la vegetació. Dors amb escates molt marcades, bec una mica corbat, llistes oculars i píleu fosquet i un patent pitera més fosca clarament diferenciada de les zones ventrals blanques i potes grogues o claretes (no fosques).

Una hora més tard, dintre de les salines, circulant amb el vehicle per un camí que va perpendicular al camí de sa Barrala, dos limícoles junts. Un era un batallaire i al seu costat un, molt més petit, un altre que era un claríssim Calidris melanotos. Estava bastant a prop (he calculat amb el Google Earth que a uns 20 m.) i els he vist des de la finestra de cotxo amb prismàtics. Molt evidents les llistes superciliars, el bec corbadet, semblant al d'un corriol variant (C. alpina) i, sobre tot, una pitera acabada en un arc molt contrastada amb les parts més inferiors blanques. He obert la porta i quant he volgut plantar el telescopi han volat tots dos i l'he vist uns segons amb prismàtics sense apreciar cap franja alar.

Està clar que no puc assegurar que siguin dos aucells diferents, però jo crec que hi han dos, ja que hi ha 1.14 quilòmetres de distància entre tots dos punts i no s'ha produït cap espantada de bitxos ni res semblant.

Salut,

Jordi
E. Amengual
Member

Enguany està petat de melanotos un poc per tota la península, majoria a les costes però també per l'interior, més de 30 bitxos aquest mes! Al Salobrar poden amagar-se uns quants... Enhorabona per la troballa ;-)
Respon