Suposo que es tracta d'una espècie d'abella, en aquest cas en plena activitat d'exploració urbana. Va ser molt curiós comprovar, no és la primera vegada que ho veig, que li agrada posar-se al mateix lloc, en aquest cas sobre l'ansa d'una bossa de plàstic. Des d'aquest lloc anava fent incursions per la clastra i la cuina de ca nostra. El seu vol impressionant per la rapidesa i detall en quedar-se quieta o girar cap aquí o cap allà.
Hola, Joan Vicenç:
Idò jo estic gairebé segur de què no es tracta d'una abella, sinó d'un sírfid, de l'ordre Diptera. Se semblen a les abelles o vespes com un mecanisme de defensa (mimetisme batesià). Fixa't en les antenes de l'insecte de la teva foto: està clar que és una mosca.
Ara que, per arribar a nivell d'espècie, haurem d'esperar que guaiti per aquí el "gurú" Xavier Canyelles.
Cert Ivan aquest ulls la delata. Ho havia pensat. He de reconèixer que en sé poc i que m'esforço poc en saber-ne més. Això no vol dir que no m'inclini d'admiració i curiositat davant qualsevol descoberta naturalística. En tenir més temps m'hi dedicaré amb plaer.
Gràcies i que passis un bon cap de setmana.