Res me feia passar més pena que destorbar el descans d'aquests dos corbs marins. Anava conduint i eren devers les dotze i mitja quan he vist volar una au molt negra que no podia acabar de definir. No he deixat d'observar-la fins que s'ha posat. Ho ha fet entre les ales desballestades d'un antic molí de Santa Maria, al Raiguer. Era un corb marí que s'ha posat on l'esperava un altra. No m'hi he volgut acostar més i he pogut realitzar aquestes fotografies. No sé quan de rar és veure aquestes aus tan enfora de la mar... parlam de Mallorca. Potser és una actitud indicadora de que respectam més als animals salvatges i per tant ens poden honorar amb més freqüència amb la seva presència? Voldria creure que també pot ser per això.
Jo no soc el més indicat per contestar-te, hi ha gent amb molts més coneixements i experiéncia... moltíssima més, per cntestar-te, però et donaré la meva opinió...
-El ocells que vares veure eren 2 Corpetasses (Phalacrocorax carbo), que sols les veim a Mallorca a l'hivern, es a dir és un ocell hinvernant... llavors supós que aquells dos exemplars encara no havien arribat al seu destí (al seu llos d'hiverbada, "Cuartel de invernación") i s'havien aturat allà per descansar...
Però això és només el que jo pens... Esper haver ajudat !!!
No hay nada que disculpar. El intercambio de información es una de las herramientas más "sofisticadas" que tenemos los seres humanos y tú nos ilustras sobre muchas y el resto tenemos la obligación moral de ilustrarte sobre otras.
Como bien ha dicho Biel (Gabriel) se trata de corpatassas, una especie de corb marí, invernante en nuestras islas y que utiliza de forma habitual las zonas del interior, muchisimo más que nuestro corb marí (phalacrocorax aristotelis) que casi nunca lo hace (LE GUSTAN MÁS LAS OLAS DEL MEDITERRÁNEO)
Se pueden observar estas aves, llegado el invierno, en canales, torrentes, embalses e incluso zonas inundadas temporalmente y forman dormideros comunales en sitios como s'Albufera, cap de Formentor, el Toro etc.....
Es impresionante verles entrar al amanecer en la Reserva Natural de s'Albufereta, recortados contra el sol de la bahía de Pollença.
Te lo recomiendo, un verdadero espectaculo natural.