Sac d'hivern

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Sac d'hivern

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Bon dia.
Ahir fent el SAC de desembre, a les afores de Llubí, vaig poder veure un tord cellard (Turdus iliacus) i, el més sorprenent, un estornell negre (Sturnus unicolor) dins un grupet d'estornells.
Una aucellada per tot, la primera hora de recorregut va ser molt, molt moguda! Molts de tords, estornells, pinsans, gafarrons... I bastants de rapinyaires (fins a 5 àguiles calçades i una arpella, a més dels xoriguers), imagin que després de tants de dies de mal temps, ahir dematí tothom cercava què dur-se a la boca.

Pareix que serà un hivern ben entretingut.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Cristina
Member
Entrades: 150
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 1:41 pm
Ubicació: Port de Sóller
Contacta:

Entrada Autor: Cristina »

Ep,
a mem que mostraran els altres recorreguts.
El fred que està fent pel nord d'Europa ens pot enviar coses interessants.

Ens hem de fixar fins i tot amb les espècies habituals ja que ens poden donar sorpresetes com la de l'Sturnus unicolor den Maties.
A mi me toca la setmana que ve!

Salut,

Cristina.
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Avui fent el mateix recorregut del SAC han tornat a sortir 3 estornells negres (Sturnus unicolor). Però el més sorprenent, per a mi, ha estat l'elevat nombre de xalambrins (Prunella modularis), generalment a la zona no se'n detecta cap o molt pocs però avui n'he censat 19! Alguns cercaven menjar damunt la carretera mateixa, com fan els rupits i pinsans a primera hora del matí. En una ocasió n'hi havia 4 junts. Es veu que hi ha hagut una bona arribada al Pla de Mallorca.
En total 32 espècies, no ha estat gens malament.
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Cristina
Member
Entrades: 150
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 1:41 pm
Ubicació: Port de Sóller
Contacta:

Entrada Autor: Cristina »

Això m'agrada Maties, que facis propaganda del SAC!jeje

Molt xulo lo dels estornells negres.

El meu 2on recorregut d'hivern també ha estat més mogudet que el primer de desembre.
També ha estat el primer pic que m'ha sortit Prunella modularis, encara que només un :(
Més Anthus pratensis que habitualment i sobretot moltíssims pinsans i tords, aquest darrers bastant més que no el desembre.
De fet, a principi de mes en un escrit d'un setmanari solleric on es feia balanç del que es duia de temporada de caça, posava que els caçadors havien trobat que havia anat molt magre de tords, més que altres anys.
A part de les apreciacions veurem que diuen les dades.

Salut,

Cristina.
Respon