Passaforadí periurbà

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Passaforadí periurbà

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Cada dia, des de fa potser més d'un any, ens desperta el cant esburbat i eixerit del passaforadí. Una bona senyal. Sembla que li ha arribat a agradar el territori del corral i s'hi ha assentat. Val a dir que qui el coneix, al corral, sap que hi ha uns esponerosos marfulls i molta altra vegetació espessa i productiva que sens dubte satisfà als seus hostes molt diversos. Bon dia.
Joan Vicenç
Member
Contacta:

Avui de matí he vist el passaforadí del corral amb menjar al bec. Potser no vol dir res, però darrerament el veig molt actiu i prou bo d'observar.
Joan Vicenç
Member
Contacta:

Efectivament, avui he trobat, sense cercar, el niu del passaforadí del corral. És increïble que amb el llocs bons que crec que hi ha, hagi triat justament aquest, a una alçada d'un metre trenta aprox. i en un claveller de vent. Un lloc per on hi passam sovint i fins i tot ens hi aturam a fer cossiols o planters. Com que el tenc molt gelós, he fet aquestes fotos aviat i no són molt bones, aquesta ha estat tota l'aproximació que hi he feta i no sé ni vull saber si hi ha ous o no. Senzillament li agraeixo aquest detall de confiança amb nosaltres.

Mirau a la part dreta de baix...

Imatge

Imatge

Salut.
Joan Vicenç
Member
Contacta:

Encara estic emocionat. Era aquí mateix, fa uns minuts, davant el meu ordinador, quan a la llimonera del corral he vist tot eixerit i cantaire, el passaforadí. La meva sorpresa ha estat quan l'he vist amb una activitat frenètica construir un nou niu al clavell de vent que tenc enfront de la finestra. Aquí hi ha les fotos. Si finalment tria aquest niu per posar els ous i qualcú en vol fer un reportatge que m'ho digui. Salut i bones festes.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Cristina
Member
Entrades: 150
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 1:41 pm
Ubicació: Port de Sóller
Contacta:

Entrada Autor: Cristina »

Quina xulada, sense voler-ho podràs gaudir en directe de tot el procés de cria.
Ja mos contaràs.

Cristina.
Respon