Asio flammeus a Palma

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Asio flammeus a Palma

Entrada Autor: Xavi »

Dissabte passat, dia 7 de gener, sobre les 3 de la matinada, a les avingudes, vaig veure una "òliba" sobrevolant elegantment. Però després d'observar-la millor (anava donant sigiloses voltes) em vaig adonar que era un mussol. Vaig pensar "ostres, un Asio otus". Però a una de les seves volades, just damunt meu, vaig poder veure clarament la seva silueta i disseny cromàtic. Era perfecte, com a de guia de camp, i no vaig tenir dubte: Asio flammeus, un mussol migrant. es va aturar uns segons en un arbre. Va volar de nou i s'ananà carrer per avall, tot recte.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Jordi Amengual
Member
Entrades: 151
Membre des de: dt. gen. 15, 2008 11:47 pm

Entrada Autor: Jordi Amengual »

Joer flipa...., resultarà que Palma és un lloc collonut per veure rapinyaires nocturns
Enhorabona per l'observació!

Jordi
Avatar de l’usuari
ASIO OTUS
Member
Entrades: 25
Membre des de: dv. des. 23, 2011 6:25 pm
Ubicació: Catalunya, Andalucía, (ESPAÑA)
Contacta:

Entrada Autor: ASIO OTUS »

fantastico, tiene que ser una pasada observar una de esas nada menos que una lechuza campestre, si es emigrante, un saludo
gerard90plum@hotmail.es

Espera un instante. Mira hacia el cielo. Sobrevuela:
LA LIBERTAD.
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Jo sempre l'havia vist al camp. Però no a Ciutat. Encara que no té perquè ser rar, tinguent en compte que hi ha arbres i zones amb vegetació.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Record que una de les meves primeres observacions d'aquesta espècie la vaig fer també en zona urbana, concretament a una zona turística de la platja d'Alcúdia. L'au va passar 2 vespres descansant devora una farola d'un carrer. Era a acabaments d'estiu de l'any 1995, ja fa temps d'això.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
miquel angel
Member
Entrades: 57
Membre des de: dl. set. 06, 2010 4:28 pm
Ubicació: palma de mallorca

Entrada Autor: miquel angel »

el dissabte 7, a les 20h varem fitar una òliva que volava damunt un pins que hi ha a la mitjana del passeig marítim a l'altura dels molins del Jonquet
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

I avui mateix, m'ha parescut que era una òliba (Tyto alba) a la Plaça Espanya. S'ha amagat en un dels arbres a prop dels coloms que també eren allà entre les branques.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Jordi Amengual
Member
Entrades: 151
Membre des de: dt. gen. 15, 2008 11:47 pm

Entrada Autor: Jordi Amengual »

Uep!

Xavi costarà de creure, però crec que el teu Asio flammeus ha acabat per Sa Indioteria, o això, o n'hi ha més d'un per Palma. Ahir vespre un poc abans de les 19h, a un solar bastant gran que hi ha darrera del PAC, vaig veure un pajarraco posat a un poste que hi ha just enmig. No era una òliba, un Asio otus? No ho pareixia... més gros i amb una postura més ajupida i les ales sobresurtint més, a part era més clapat per damunt i contrastat.... M'hi vaig acostar tot lo que vaig poder i el vaig veure volar, les ales llargues i grises, acabades un poc en punta... he mirat la guia....
No vos enganaré, és ( o seria) el primer que veig d'aquesta espècie, però estic un 99 % segur de que ho era

Salut i a mem si hi ha més avistaments

Per cert es bitxo no té un pel de beneit, aquell solar està petat de rates i ratolins!

Jordi
Respon