Gavina corsa amb anella PVC far s'Estalella

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Gavina corsa amb anella PVC far s'Estalella

Entrada Autor: Rafel Mas »

Hola,
perdonau que enceti un tema nou amb aquesta anella però no he tengut paciència de trobar fils antics....
Avui al far de S'Estalella, Llucmajor, hem observat aquesta gavina corsa L-adouinii amb una anella de PVC blanca amb lletres negres, a la cama dreta amb el codi : AJ73 llegida de baix cap a dalt.
Portava metàl·lica a la pota esquerra.

Imatge

Observadors: Jaume Adrover, Raquel Vaquer, Gemma Carrasco i Rafel Mas
Meam si en Jordi ens pot dir alguna cosa
gràcies!
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola Rafael,

Aquesta gavina té un llarg historial, amb 56 lectures registrades a la meva base de dades. Va ser anellada com a poll per gent de l'Imedea (equip del Dani Oro) a l'illa de Na Moltona (Ses Salines, Mallorca:39º18'16"N 3º00'39"E), el 17/06/2003. Les dues primeres lectures es varen fer el juny del 2006, quant tenia 3 anyets, a la colònia a on havia nascut. L'any següent es va veure hivernant a Lakhraima (Sidi Ifni, Marroc) entre els dies 19 i 29/11/2007, quant ja era adult. Les 51 lectures restants son totes per la costa de Llucmajor, algunes en colònia de cría, fetes per uns pocs observadors: Tomeu Bosch, Gil Panadés, Andrés Mas, Maties Rebassa i jo. Com es pot veure aquesta gavina cria per aquesta zona i fa servir les colònies que van itinerant per la costa sud de Mallorca.

Vos enviaré l'escel amb tot l'historial,

Moltes gràcies,

Jordi
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Un ornitoleg anglés me comunica l'observació de una gavina corsa amb anella de PVC (dia 3 d'abril a la costa de Son Real) - BCAH - i anella metalica a la pota dreta.
Salutacions

Alex.
jordi muntaner
Member

Hola Alex,

Aquesta gavina es va anellar per nosaltres a una colònia a la costa de Llucmajor el 23/06/2008, amb anella oficial a tars esquerra 6131103. Tinc una única lectura d'aquest exemplar de quan encara estava a la colònia, feta en un control el 03/07/2008 amb en Gil Panadés. Segur que en Gil sen recordarà per la calorada que va fer i la deshidratació butal que patirem.

Si tens el correu-e d'aquest lector li enviaria l'historial.

Moltes gràcies per la comunicació,

Salut,

Jordi
Gil Panadés
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 8:45 am

Entrada Autor: Gil Panadés »

perfectament Jordi..., no hi he tornat a anar. Me vas fer una bona "encerrona"!
Supós q ha tornat per criar per primer cop, no Jordi?
salut.
Alex
Member

Una gavina corsa anellada AHZW, a Binimel.la , Menorca, dia 12 de juliol.
Salut
jordi muntaner
Member

Hola Alex,

Per manca de connexió a Internet no he pogut respondre abans per enviar-te l'historial d'aquesta gavina. Per favor, si pots m'escrius al meu correu particular (jordimuntaner@yahoo.es) per ampliar l'informació (coordenades, el teu llinatge i forma d'observació) i tot d'una te l'envio.

Salut,

Jordi
Alex
Member

Hola ahir dissabte 6, a la Punta des Patró a Son Real hi havia un grup de 9 gavines corses, una amb anella plàstica amb els dígits AHX6.
Salut
Respon