setmesó (Tachybaptus ruficollis) nidificant a.......

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

setmesó (Tachybaptus ruficollis) nidificant a.......

Entrada Autor: jordi muntaner »

Avui he trobat un niu de setmesó (Tachybaptus ruficollis) a un safareig !!

Durant els dos darrers anys he vist als setmesons a aquest safareig, no recordo si ho vaig dir pel Forumaus. També havia sentit el característic reclam d’un exemplar. Li vaig comentar al pagès, que es un bon tipo, i me va dir que ell també l’havia vist. És un safareig bastant gran situat a una finca de la marina de Llucmajor. Vaig pensar que podrien niar però no sense trobar més indicis de reproducció, encara que me va semblar molt estrany que un setmesó reclamés a un lloc com aquest.

Avui, quant he arribat, s’han aixecat un grup gran de gavines (Larus michahellis) que estaven posades a l’aigua i a les voreres. Quant he pujat ales voreres he vist a sota d’unes branques d’un ullastre que arriba fins a una de les voreres el niu, inconfusible, dels setmesons. He esperat un moment per veure si hi eren els setmesons i al poc he vist un, molt discret, a l’altre punta del safareig. Encara no han fet la posta i sembla difícil creure que puguin tenir èxit amb tanta gavina.

Al sortir he anat a mostra-li al pagès un dibuix de la guia i l’ha reconegut a l’aucell.

Salut,

Jordi
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Hola Jordi i resta de forers,
Fa uns anys, passava molt en bici per la carretera Montuiri-Randa i gairebe a la meitat hi ha un safareig bastant gros al costat de la carretera (parlo de molt abans de que fesin la bassa que hi ha ara), i a aquest safareig durant 2 estius seguits vaig veure un parell de setmesons, mai vaig tenir la certesa de que criesin, però sempre em vaig quedar amb la sensació i la idea de que aquella parella de setmesons estavan criant a aquell safareig que es veu molt be al Google Earth, com a 1 km de Randa.
Ara amb el que dius penso que potser si hi ha mes possibilitats de pensar que criaven, ja que no se si encara hi ha setmesons per alla.
Salut
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Respon