verderol ciutadà

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Manolo
Member
Entrades: 140
Membre des de: dc. gen. 23, 2008 7:52 pm

verderol ciutadà

Entrada Autor: Manolo »

Bones,

l'any passat van fer obres a un carrer aprop del GOB. Entre altres coses van sembrar un munt de tarongers al llarg de tot el carrer. Son alts, faran 4 o 5 metres, però relativament prims per que estan retallats.

La cosa és que des de fa bastants dies veia verderols a una zona del carrer (passo caminat per allà) i la setmana passada vaig poder veure que han fet un niu a un dels arbres, simplement mirant un poc, sense cercar massa.
El niu queda bastant a la vista la veritat i el lloc és molt urbà. És curiós veure la femella tan panxa covant mentre just davall passen cotxes i gent continuament.

Però no acaben aquí les sorpreses, ja que a aquest niu s'han asociat una femella....i dos mascles (¿?). Al manco és el que me pareix a jo. Se que amb altres espècies, com el xalambrí (Prunella modularis) hi ha històries rares de parella com aquestes (i a algunes altres espècies, no masses pel que sé), però jo no he llegit res semblant amb fringílids, a algú li sona? podria ser una poliandria cooperativa per ser el lloc poc favorable com una forma de millorar les possibilitats de tirar endavant els joves? però no se...els verderols tenen bastant mala llet amb els veinats. Els he vist unes quantes vegades sortint volant de l'arbre, el primer cop vaig pensar que un expulsava a l'altre, però s'ha repetit diversos cops, avui mateix, han sortit volant novament els dos mascles i la femella ha quedat covant. Una de les vegades estaven els dos mascles a una barana d'un balcó just damunt del taronger, quietets i ben a la vista, mentre la femella estava al niu. Curiós, no?

salut!

Manolo
Respon