Dormidor bèstia de pinsans

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Dormidor bèstia de pinsans

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones,
avui capvespre a la finca pública de Gabellí petit he estat contabilitzant el nombre de pinsans F. coelebs que anaven a colgar-se als oliverars de la finca de veinat Gabellí i més enllà en direcció Míner. En 45 minuts he contat 3.065 exs. Prenint com a referència una banda de 100m, fins on arribava a ull nuu.Més enllà, direcció Binibona, en passaven més. Passaven en grups de 10 i 50 exs.
Tots venen de pasturar pel pla, i el moviment és espectacular.
Altres a destacar: un peregrí atacant algú ben ràpid i una cega S. rusticola
salut!
Rafel i Gemma
Rafel Mas l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 09, 2013 8:58 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Ahir horabaixa vaig anar a la zona i no vaig veure ni un pinsà, per ventura no vaig estar a la zona bona. Tampoc vaig veure cap cega, però sí el pelegrí i molts de tords. Ah, i vaig escoltar els primers mussolets d'enguany, fins a 3 a la vegada. Nova espècie per al meu contador Big Year :-)

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots i a totes.

Ara acabo d'arribar de la finca de Gabellí petit (on, per cert, han rebentat les Ufanes) i l’entrada de pinsans F. coelebs és, efectivament, ES PEC TA CU LAR...!!!

Maties, hi he anat devers les 16:50 i ja entraven a les totes... També hi havia unes concentracions bestials (junt amb tords T. phylomelos i algun tord cellard T. iliacus) pasturant en terra als sementers d’ametllers i figueres que hi ha al camí de la sortida de l’autopista cap a les Coves de Campanet (la mateixa que la primera entrada Sa Pobla) i que porta fins a l’ermita de Sant Miquel.

Achtung bigyears...!: també hi havia alguns Fringilla montifringilla.

Pere
Respon