niu de corb a un pi

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

niu de corb a un pi

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola a tots,

Fa temps que es veuen molts de corbs acollats, almanco per la marina de Llucmajor (Mallorca). L'any passat vaig trobar un niu que en principi varem pensar era de milana però que, més tard i consultant-lo amb altres companys, varem pensar podia ser de corb. Avui he tornat a revisar aquest bosquet de pins i he trobat un primer niu ocupat per un corb que he pogut veure ajupit al seu interior. Més tard he trobat un altre niu molt semblant a aquest i, finalment, el que ja vaig trobar el 2012.

Es tracta, crec, de la primera cita de nidificació de corb a arbres, en aquest cas a un pi. Al darrer Atles dels Aucells Nidificants a Mallorca i Cabrera es diu, textualment: "no hi han dades de nidificació a arbres, encara que sí hi han diverses observacions a torres elèctriques" Per cert que l'any passat vaig anar a veure una torre d'alta tensió, també al terme de Llucmajor, amb un gran niu de corbs que crec havia estat ocupat per xoriguers.

Salut,

Jordi
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

A s'Albufera fa un parell d'anys que hi cria una colla a un pi. Fa uns 10 dies eren per la zona.
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

I enguany tornen a criar...!

Pere
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola a tots,

Perdoneu-me, però ahir no me vaig enrecordar de que fa un parell d’anys ja s’havia trobat a aquesta colla niant a un pia al parc natural de s’Albufera de Mallorca, que jo coneixia i que com comenta en Pere continua ocupat avui en dia. Així que ja no és una primícia lo de la nidificació de corbs a arbres!

Avui he trobat un altre niu de corb ocupat a un pi, també a la marina de Llucmajor a 5. 2 kilòmetres de l’anterior. I segur que hi han més ja que es veuen colles de corb una mica per tot.

Salut,

Jordi
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Aquest diumenge dos corbs sobrevolaren Sa Font de s'Olla al naixement del Torrent Major de Sóller. En vaig sentir cantar un altre una bona estona que aparentment havia quedat per dins un pinar. No sé per quin motiu no va seguir als altres dos.

Salut!

Joan
Respon