Anneres negretes o cadafets a la costa nord?

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Anneres negretes o cadafets a la costa nord?

Entrada Autor: joem »

Ahir en Juanjo i jo estavem mirant ocells marins al far de Capdepera quan varen arribar dos pescadors joves, una mica diferents al tipic pescador, interessats en ocells, peixos, natura i sobre tot molt xerradors.

Parlant de tot un poc, un d'ells ens va explicar que cada hivern va a pescar a la costa nord de Pollença i Escorca, entre Punta Beca i Formentor i que cada any veu, sense fallar ni un any, unes ànneres negres, petitones (de la mida d'una cega), torpes en el seus moviments i que no falten cap hivern, entre desembre i febrer.

Davant les nostres dubtes, vàrem buscar la guia i va identificar sense dubte els ocells com a negretes (melanitta nigra), i fins i tot ens va explicar que un any es va acostar a una bussejant i la va agafar per les cames, mostrant-li als companys i amollant-la despres, ell no va dubtar ni un moment mes des del moment que va veure l'annera negra i en cap moment va semblar que exagerava.

Com vos podeu imaginar varem quedar bocabadats, que fan negretes en plena costa nord amb una mar super fonda? esta confos i no son negretes sino cadafets? Realment es una zona que esta super poc visitada i observada, sobre tot als mesos de desembre-febrer.

Que opinau?
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Hola Pep.

Com ja vaig comentar-te per telèfon quan m'ho digueres, jo descartaria que es tracti de negretes, per varis motius. El primer, la negreta és molt rara i irregular a les Balears. El segon, la zona on diu que les veu cada any no presenta un hàbitat adequat per a aquesta espècie. El tercer, la negreta és bastant més gran que una cega. A més, no pareix pel que comentes que aquest pescador tingués massa experiència identificativa, el que converteix en bastant probable una identificació incorrecta.

En canvi, poden ser perfectament cadafets. Són petitons i de presència regular a l'hivern, i pareixen ànneres. L'hàbitat de la costa nord no és gens dolent per a aquesta espècie, sense anar més enfora jo l'he vist un grapat de vegades des del cap de Formentor, generalment entre els mesos de gener i març (per tant no s'allunya molt del que va apuntar el pescador).

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Respon