Avui ha estat un dia molt bo per a l'observació de migrants i aus rares a s'Albufera.
A destacar 1 cegall reial (Gallinago media) al Camí dels Polls i una calàndria (Melanocorypha calandra) a s'Amarador, aquesta darrera vista també per en Lalo i en Pere Vicens. Vos pas dues imatges del "bitxo".
La primera, feta amb el 300 (l'au està al mig de la foto), per a que vegeu l'hàbitat de l'observació:
I la segona feta ja amb el digiscoping:
Les fotos són d'ara fa unes hores, a veure si l'animalet es deixa veure uns quants dies, i tots els que anau a la zona el podeu gaudir. També hi ha per allà les Gl.pratincola.
Jesús, coneixes cites de calàndria a Mallorca? Es cita com a accidental a alguns llibres, però no conec dades precises...
Salut!
Maties
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Bon dia a tots: vaja!, enhorabona Maties, per la teva citació de Calàndria. Te veig omplint un bon parte de rareses ja que l'espècie considerada com sabeu, com a Raresa a nivell de l'arxipèlag, no contava amb cap registre homologat... però havia d'arribar.
La meva fitxa de Melanocorypha calandra és bastant magre però no buida. Aquí tens/teniu el contingut pel que fa a citacions anteriors a l'existència dels comitès de rareses. Podràs apreciar que n'hi ha dues del Parrack, la qual cosa segons els experts, no és massa de fiar, però jo tenc per costum recollir-ho tot. Que hi farem!. Tambè n'hi ha dues més que només he trobades al Ocells, de la Historia Natural dels PP.CC., de'n Xavier Ferrer, sense que reflexi autor ni altra referència, i la més moderna, que tal vegada trobareu als registres de s'Albufera i que jo tenc tan sols com a raresa rebutjada. Si la trobeu, m'agradaria em diguéssiu coses: a l'arxiu del GOB no són massa còmodes les consultes.
□ 1ª cita coneguda: un ex. “identificat amb seguretat” a s’Albufera (Mall.), entre el 24 i el 28
d’abril de 1.958. (E. Detflesen. Balearica 2, 1957-58). -Elizabeht Detflesen és empleada del
Zoolgisches Staasinstitut d’Hamburg-
□ Un ex. a prop de Manacor, el 26/XII/67 (Dr. J.S. Ash in Parrack, 1973)
□ Dos exs. de primer any obs. a Alcudia (Ma), el 6/4/68 (JDP in Parrack, 1973)
□ Un ex. vist a s’Albufera (Ma), el 4/V/69 (J.V. Bateman. Ardeola 22 i Ferrer 1986)
□ Un ex. vist a prop de Maó (Me), el 16/11/74 (in Ferrer, 1986)
□ Un ex. obs. a Formentera, el 16/4/82 (in Ferrer, 1986)
□ Un ex. adult a s’Albufera (Mall.), el 7/IV/92. (AO 1992. Registre no homologat)
Això és tot el que tenc -que no és poc parlant de qui parlam-, esper et sigui útil.
Una abraçada. Jesús
Tots jorns aprench e desaprench ensemps (Jordi de Sant Jordi. S. XV)
Jesús, el que tu no tenguis recopilat és que no existeix! A veure quan tendrem tots la sort i el gust de poder veure publicada tota aquesta valuosíssima informació que tu has anat ajuntant, enhorabona per la feinada feta! Per part meva intentaré trobar informació sobre la cita de 1992 als arxius de s'Albufera, ja et diré coses.
Eduard, és veritat que no fa massa vàrem xerrar d'aquesta espècie, ja ni ho recordava! Casualitats de la vida
Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2