Clytocibe geotropa i una mosca sense ales

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Clytocibe geotropa i una mosca sense ales

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Podeu comentar aquestes fotografies, especialment pel que fa a aquesta espècie de bolet, Clytocibe geotropa (passat per aigua), si l'heu trobat, si l'heu tastat...?
És curiós com l'any passat ja el vaig trobar al mateix lloc, gairebé amb la mateixa formació estesa, no record ara ben be quin mes. Llavors però la forma era diferent, tenien més mamella, potser només és degut a que fa dos o tres dies hi va ploure molt a .... ehem, ehem...

Però també seria interessant esbrinar la identificació d'aquesta mosca. Quan la vaig tocar no va volar, només va caminar i no la vaig molestar més. Després, mirant les fotos, crec observar que no te ales.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Joan Vicenç l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 28, 2008 7:23 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Andrés Mas
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. jul. 02, 2008 9:00 pm
Ubicació: sa rápita
Contacta:

Entrada Autor: Andrés Mas »

Hola Joan

Para mi es una de las mejores setas que tenemos en nuestros bosques. Aunque tristemente creo que muy poco conocída.
Cuando es joven el mamellón es más visible.
Los has catado?
Con la mosca no te puedo ayudar.
Deu.
Joan Vicenç
Member
Entrades: 680
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Avui l'he tastada, torrada, és molt fina i de bon gust. Com he dit abans l'any passat tenien una forma més robusta i mamelluda, aquests dies hi varen ploure prop d'un centenar o més de litres i les havia aigualides una mica.

I com dius, Andrés, és molt rara. Jo només l'he trobada a tres indrets. Per altra banda la trob molt guapa i interessant de forma, que sembla que pot variar força.

Qualcú en sap qualque recepta?

Salut
Respon