Fa uns mesos en Xavi em va demanar que si trobava un escarabat irisat li digués. NO és el que ell cerca, però he pensat que aquest també li pot interessar. L´he trobat per dins es meu hort-jardí. No parava quiet i per a controlar-lo un poc l´he posat dins una ribella de plàstic i li he fet aquestes fotos. El coneixes, Xavi? El coneixeu els altres entesos en invertebrats? Igual és ben comú.
Uep Joan,
per a mi que és un Carabus (Macrothorax) morbillosus. No convé tocar-lo amb les mans nues, ja que amolla un spray molt pudent i mal de llevar. Vaig tenir una mala experiència (amb una basta per reconeixer-lo per sempre)
Qui hagi tengut una experiència olfactiva amb l'àcid butíric que amolla pel cul no el torna a emprenyar pus mai més!
De petit vaig sentir a dir que l'escarabat poller picava el cul dels pollets i aquests es morien. Algú ha de carregar amb les culpes...
salut!
Efectivament es tracta de Carabus (Macrothorax) morbillosus, concretament una femella (tarsos anteriors no dilatats, oviscapte i èlitres de contorn no subparal·lel). Depreda bàsicament caragols però també insectes de tot tipus, larves, cuques de processionària... no és volador, té els èlitres soldats. M'encantaria fer una sèrie de fauna invertebrada de Balears amb la qualitat d'aquest video.