Xavi, un escarabat irisat.

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Xavi, un escarabat irisat.

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Fa uns mesos en Xavi em va demanar que si trobava un escarabat irisat li digués. NO és el que ell cerca, però he pensat que aquest també li pot interessar. L´he trobat per dins es meu hort-jardí. No parava quiet i per a controlar-lo un poc l´he posat dins una ribella de plàstic i li he fet aquestes fotos. El coneixes, Xavi? El coneixeu els altres entesos en invertebrats? Igual és ben comú.

Imatge

Imatge

Bones tardes a tots: Joan
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Uep Joan,
per a mi que és un Carabus (Macrothorax) morbillosus. No convé tocar-lo amb les mans nues, ja que amolla un spray molt pudent i mal de llevar. Vaig tenir una mala experiència (amb una basta per reconeixer-lo per sempre) ;)

Salut

Toni
Joan Bibiloni
Member
Contacta:

Gràcies, Toni.

El guardava per si en Xavi el volía, però si és un escarabat relativament comú l´amollaré, per a que visqui sa seva vida en pau.

He trobat un video a Youtube i és idèntic:

http://www.youtube.com/watch?v=x8YiMcQxbSk

Salut: Joan
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. març 17, 2011 6:41 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Joan, el video és molt bo, al minut 1:02, metres beu aigua es veu un paràsit seu prop de les mandíbules ;)
fixa-t'hi
Joan Bibiloni
Member
Contacta:

Tens raó, Rafel. Vaja quina bona vista que tens.

Es veu una espècie d´àcar com una aranyeta transparent.

Joan
Guillem Alomar Canyelles
Member
Entrades: 36
Membre des de: dj. abr. 02, 2009 9:53 am

Entrada Autor: Guillem Alomar Canyelles »

L'escarabat poller és un depredador d'insectes i fins i tot caragols i cuques de processionària.
Atentament Guillem Alomar
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Qui hagi tengut una experiència olfactiva amb l'àcid butíric que amolla pel cul no el torna a emprenyar pus mai més!
De petit vaig sentir a dir que l'escarabat poller picava el cul dels pollets i aquests es morien. Algú ha de carregar amb les culpes...
salut!
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Efectivament es tracta de Carabus (Macrothorax) morbillosus, concretament una femella (tarsos anteriors no dilatats, oviscapte i èlitres de contorn no subparal·lel). Depreda bàsicament caragols però també insectes de tot tipus, larves, cuques de processionària... no és volador, té els èlitres soldats. M'encantaria fer una sèrie de fauna invertebrada de Balears amb la qualitat d'aquest video.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Respon